01.06.2020
Література
1. Повторити ліричні твори , які виносяться на ЗНО.
Тестові завдання формату ЗНО ЛІРИКА ВАРІАНТ 2
13. Установіть
відповідність між рядками того самого твору
Поетичні
рядки
|
Поетичні рядки
|
1 О панно Інно, панно Інно!
Я — сам.
Вікно. Сніги...
Сестру я
Вашу так любив —
Дитинно,
злотоцінно.
|
А Чорнобрива Катерина
Найшла, що
шукала.
Дунув вітер
понад ставом —
І сліду не
стало.
|
2 Реве, стогне хуртовина,
Котить,
верне полем;
Стоїть Катря
серед поля,
Дала сльозам
волю.
|
Б Прийми ж сей спів, хоч тугою повитий,
Та повний
віри; хоч гіркий, та вільний,
Твоїй
будущині задаток, слізьми злитий,
Твойому
генію мій скромний дар весільний.
|
3 Задарма край твій весь политий кров’ю
Твоїх борців? Йому вже не пишаться
У красоті, свободі і здоров’ю?
|
В І
раптом — небо... шепіт гаю...
О ні, то очі Ваші.— Я ридаю.
Сестра чи Ви? — Любив...
|
4 Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою
Україну,
красу її,
вічно живу і нову,
і мову її
солов’їну.
|
Г Встане правда! Встане воля!
І тобі одному
Помоляться
всі язики
Вовіки і
віки.
|
|
Д Як та купина, що горить — не згора,
живе у
стежках, у дібровах,
у зойках
гудків, і у хвилях Дніпра,
у хмарах
отих пурпурових..
|
14. Установіть
відповідність між рядками того самого твору
Поетичні
рядки
|
Поетичні рядки
|
1 Народився бог на санях
в
лемківськім містечку Дуклі.
Прийшли
лемки у крисанях
і принесли
місяць круглий.
|
А Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім
шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім
рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство,
й розлука, і вірна любов.
|
2 Лечу, лечу, а вітер віє,
Передо мною
сніг біліє,
Кругам бори
та болота,
Туман, туман
і пустота.
|
Б Поезіє, сонце моє оранжеве!
Щомиті
якийсь хлопчисько
Відкриває
тебе для себе,
Щоб стати
навіки соняшником.
|
3 І застиг він на роки й століття
В золотому німому захопленні:
— Дайте покататися, дядьку!
А ні, то візьміть хоч на раму.
|
В Ніч у сніговій завії
крутиться довкола стріх.
У долоні у Марії
місяць — золотий горіх.
|
4 Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила
мене у поля край села,
І в дорогу
далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник
вишиваний на щастя дала.
|
Г У теплі дні збирання винограду
ЇЇ він
стрів. На мулах нешвидких
Вона
верталась із ясного саду,
Ясна, як
сад, і радісна, як сміх.
|
|
Д Це той П е р в и й, що розпинав
Нашу
Україну,
А В т о р а я доконала
Вдову
сиротину.
|
15. Установіть
відповідність між творами одного автора
Поетичні рядки
|
Поетичні рядки
|
1 Темряву тривожили криками півні,
Танцювали
лебеді в хаті на стіні.
|
А Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? —
Кохана спить, кохана спить,
Піди збуди, цілуй їй очі,
Кохана спить...
|
2 І мене в сем’ї великій,
В сем’ї
вольній, новій,
Не забудьте
пом’янути
Незлим тихим
словом.
|
Б Кохайтеся, чорнобриві,
Та не з
москалями,
Бо москалі —
чужі люде,
Роблять лихо
з вами.
|
3 О панно Інно, панно Інно!
Я — сам.
Вікно. Сніги...
Сестру я
Вашу так любив —
Дитинно,
злотоцінно.
|
В В житті мене ти
й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш, Вклонюся — навіть не зирнеш І головою не кивнеш.. |
4 Сорок літ проблукавши, Мойсей
По арабській
пустині
Наблизився з
народом своїм
О межу к
Палестині.
|
Г І крізь папери, крізь перо,
Крізь дні буденні — богоданно
Рокоче запорозька кров
Міцних поплічників Богдана …
|
|
Д Задивляюсь у твої зіниці
Голубі й тривожні, ніби рань.
Крешуть з них червоні блискавиці
Революцій,
бунтів і повстань.
|
16. Установіть
відповідність між мотивом художнього
твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 заклик до повалення експлуататорського ладу й розбудови
нового вільного суспільства
|
А «Уривок з поеми»
|
2 оптимістична віра у свій народ та його світле майбутнє
|
Б «Заповіт»
|
3 захоплення красою життя, молодості та кохання
|
В «О панно Інно…»
|
4 нестерпна туга за втраченим коханням, поєднана з теплим
спогадом про нього
|
Г «Ви знаєте, як липа шелестить?...»
|
|
Д «Чари ночі»
|
17. Установіть
відповідність між мотивом художнього
твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 утвердження сили людського духу
|
А «Любіть Україну»
|
2 щира любов до рідної України
|
Б «Різдво»
|
3 таїнство Різдвяного вечора
|
В «Пам’яті тридцяти»
|
4 зображення справжньої суті російського імперського
режиму
|
Г «Господи, гніву пречистого…»
|
|
Д «Сон («У всякого своя доля…»)»
|
18. Установіть
відповідність між мотивом художнього твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 материнська любов і відданість своїм дітям
|
А «Страшні слова, коли вони мовчать…»
|
2 любов до рідної землі; матір і Батьківщину не вибирають
|
Б «О слово рідне! Орле скутий!...»
|
3 роль мови в житті народу
|
В «Лебеді материнства»
|
4 значення слова в житті людини, сутність поетичного
мистецтва
|
Г «Наша мова»
|
|
Д «Пісня про рушник»
|
19. Установіть
відповідність між жанром та назвою твору
Жанр твору
|
Назва твору
|
1 бурлескно-травестійна поема
|
А «Пам’яті тридцяти»
|
2 ліричний вірш
|
Б «У теплі дні збирання винограду…»
|
3 сонет
|
В «Мойсей»
|
4 філософська поема
|
Г «Сон («У всякого своя доля…»)»
|
|
Д «Енеїда»
|
20. Установіть
відповідність між жанром та назвою твору
Жанр твору
|
Назва твору
|
1 ліричний вірш
|
А «Катерина»
|
2 соціально-побутова поема
|
Б «Маруся Чурай»
|
3 історичний роман у віршах
|
В «Кавказ»
|
4 сатирична поема
|
Г «Мойсей»
|
|
Д «Наша мова»
|
21. Установіть
відповідність між видом лірики та назвою
твору
Вид лірики
|
Назва твору
|
1 патріотична, громадянська
|
А «Ти знаєш, що ти – людина?»
|
2 філософська
|
Б «Блакитна Панна»
|
3 інтимна й пейзажна
|
В «Чого являєшся мені у сні?...»
|
4 інтимна
|
Г «Ви знаєте, як липа шелестить?...»
|
|
Д «Пам’яті тридцяти»
|
22. Установіть
відповідність між художнім образом і
твором
Художні образи
|
Назва твору
|
1 гаї, місяць, зорі, солов’ї
|
А «Пам’яті тридцяти»
|
2 Крути, Каїн, Дніпро-ріка
|
Б «Блакитна Панна»
|
3 мати, сорочка, дороги
|
В «Ви знаєте, як липа шелестить…»
|
4 арабески, камеї, фрески
|
Г «Два кольори»
|
|
Д «Чари ночі»
|
23. Установіть
відповідність між художнім образом та назвою твору
Художні образи
|
Назва твору
|
1 ліричний герой, рушник, дорога
|
А «Різдво»
|
2 сани, лемки, крисані, містечко Дукля
|
Б «Два кольори»
|
3 ліричний герой, Україна-мати
|
В «Задивляюсь у твої зіниці…»
|
4 усмішка, мука, очі
|
Г «Ти знаєш, що ти –
людина»
|
|
Д «Пісня про рушник»
|
24. Установіть
відповідність між художнім напрямом та назвою твору
Художній напрям
|
Назва твору
|
1 неокласицизм
|
А «Ви знаєте, як липа шелестить…»
|
2 імпресіонізм
|
Б «У теплі дні збирання
винограду»
|
3 модернізм
|
В «Блакитна Панна»
|
4 символізм
|
Г «Балада про
соняшник»
|
|
Д «De libertate»
|
25. Установіть
відповідність між художнім напрямом та назвою твору
Художній напрям
|
Назва твору
|
1 класицизм
|
А «О слово рідне! Орле скутий!»
|
2 бароко
|
Б «Енеїда»
|
3 символізм
|
В «Всякому місту – звичай і права…»
|
4 реалізм
|
Г «І мертвим, і
живим, і ненародженим…»
|
|
Д «Уривок з поеми»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар