понеділок, 8 червня 2020 р.

мова

10.06.2020
Українська мова


1. Виконати завдання
Варіант 5

19. Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах  рядка
А в..мпел, Кр..т, б..знес             
Б Гр..мм, Аргент..на, рад..ус
В х..мера, Леонардо да В..нчі, ск..пидар
Г м..гдаль, граф..н, Ш..ллер
Д Вав..лон, к..зил, шн..цель
20. Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено числівники
У … році штраф за утилізацію чи видалення побічних продуктів тваринного походження у спосіб, що суперечить вимогам закону, становить від …  до … гривень.
ПРАВИЛЬНИМ є варіант послідовного заповнення пропусків
А дві тисячі двадцятий, вісімдесяти п’яти тисяч шестисот двадцяти дев’яти, ста одинадцяти тисяч шестисот дев’яноста
Б дві тисячі двадцятому, восьмидесяти п’яти тисяч шестисот двадцяти дев’яти, ста одинадцяти тисяч шестисот дев’яноста
В дві тисячі двадцятому, вісімдесяти п’яти тисяч шестисот двадцяти дев’яти, ста одинадцяти тисяч шестисот дев’яноста
Г дві тисячі двадцятому, вісімдесяти п’яти тисяч шістсот двадцяти дев’яти, ста одинадцяти тисяч шестисот дев’яноста
Д дві тисячі двадцятому, вісімдесяти п’яти тисяч шестисот двадцяти дев’яти, сто одинадцяти тисяч шестисот дев’яноста
21. Правильно узгоджено числівник з іменником
А два острова
Б три стільця
В чотири гектари
Г чотири сервіза
Д два куща
22. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А пр..зирство, пр..милий, пр..горнути
Б пр..сушений, пр..сухий, пр..святий
В пр..стиж, пр..красний, пр..стольний
Г пр..блудитися, пр..мокрий, пр..злий
Д пр..тиснути, пр..смачний, пр..холодний
23. На запитання «Котра година?» правильними будуть усі відповіді, ОКРІМ
А двадцять хвилин на третю
Б за двадцять хвилин шоста
В десять хвилин по п’ятій
Г шість годин п’ять хвилин
Д дванадцять хвилин до четвертої
24. Правильно утворено форми ступенів порівняння  прикметників у рядку
А ширший, самий дорогий, найнижчий
Б найхворіший, найбільш стрункий, менш дорогий
В найбільш свіжий, більш упевнений, найталановитіший
Г більш гнідий, дзвінкіший від усіх, найогидніший
Д найбільш суворий, дрібніший, найбільш готовий
25. Дієслово теперішнього часу вжито в значенні минулого в рядку
А На столі лежала книжка у жовтій палітурці.
Б Гнат, відгорнувши поли шинелі, поліз за документами.
В Пишу листа до матері й сподіваюся на зустріч.
Г Розгортаю я тиждень тому книгу і бачу на її сторінках плями.
Д Піднявся лев могучий, як на лапи стане, та як зареве, аж волосся в’яне.
26. Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку
А аби/як, будь/як, казна/де
Б пліч/о/пліч, рік/у/рік, віч/на/віч
В коли/не/коли, десь/таки, густо/густо
Г чи/мало, де/не/де, ледь/ледь
Д по/перше, якось/то, до/віку
27. Окремо з часткою не треба писати виділена слово в реченні
А Любили ми поля безмірні та книг не/зміряні глибини.
Б А осока шумить про не/довершені походи.
В Найстрашніша втрата – не/досліджена історія.
Г Не/нагріте залізо не зігнеш.
Д  Де багато господинь, там хата не/метена, каша не/варена.
28. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Справді, (1) під темним небом затривожився ліс, (2) закипіло листя на ньому, (3) деревам захотілося бігти, (4) але вони не знали, (5) куди податися й, (6) стогнучи, (7) металися на всі боки.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
А кома 1 – при вставному слові
Б коми 2, 3 – на межі безсполучникових частин складного речення
В кома 4 – на межі сурядної частини складного речення
Г кома 5 – на межі підрядної частини складного речення
Д кома 6,7  – при однорідних членах речення
29. Потребує редагування речення
А Згадавши про поради, нас запросили на лекцію.
Б Перебуваючи в Києві, Роман Шевченко відвідав Печерську лавру.
В Тарас, мандруючи Олеським замком, дізнався про легенди, пов’язані з ним.
Г Вирушаючи в ліс за грибами, ми повинні знати правила їх збирання.
Д Випікаючи різдвяні смаколики, не забудьте пригостити ними колядників.
30. ПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
А «Не жди ніколи слушної пори, – писав Дмитро Павличко. –  бо твоя мовчанка може стать ганьбою!»
Б «Українці вже відбулися як нація та стали сильними, а отже, й готовими до боротьби, – вважає письменниця та правозахисниця Лариса Денисенко і додає: Нашій нації не потрібно лякатися терпіння, не можна здаватися, слід у всьому шукати позитив».
В «Народ за своїм рівнем перевищив державу, ще б державі за своїм народом встигати, – говорить письменниця та журналіст Галина Вдовиченко. – От коли це станеться, ми будемо дуже сильною державою».
Г Павло Мовчан, український поет, зазначає –  «Людина, яка втратила свою мову, – неповноцінна, вона другорядна в порівнянні з носієм рідної мови».
Д «Народ, що не усвідомлює значення рідної мови для свого вищого духовного життя й сам її покидає та відрікається, виконує над собою самовбивство»: пише політичний діяч Юрій Шафраник.
У завданнях 31-36 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть один правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.
31. Доберіть до кожного фразеологізму антонім
1 єрихонська труба
А пускати шпильки
2 обоє рябоє
Б укласти меч в піхви
3 не нюхати пороху
В не з того тіста книш
4 мазати медом речі
Г тихо, хоч мак сій

Д стріляний горобець
32. З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово
1 присудок
А Осіння днина сонечком сповита.
2 підмет
Б На землю по зоряних сходах задуманий вечір зійшов.
3 обставина
В Дурний любить вчити, а розумний прагне вчитися.
4 означення
Г Дорога величезною спіраллю спускалася вниз, і далеко, по той бік долини, знову спіраллю підіймалася по підгір’ю.

Д  Тут руками прадідів зігріта кожна грудка рідної землі.
33. Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом
Відокремлений член речення
Приклад
1 прикладка
А У кожному садку біліла хата, укрита гонтом або очеретом.
2 обставина
Б Сула вилася нанизу срібною стрічкою по зелених лугах, по сіножатях, по густих очеретах.
3 додаток
В  Щовечора димок здіймається з долини, оповиваючи притишені маслини.
4 означення
Г Крім цієї миті, усе життя – полова.

Д Поети-браття, пасинки епохи, у нас душа болить за рідний край!
34. Доберіть приклад до кожного виду складного речення
1 складносурядне
А  Вечоріло, і тіні від висот уже закривали міжгір’я.
2 складнопідрядне
Б Вітер віє в міжгір’ях, напоєний дроком і полинами.
3 з різними видами зв’язку
В Не будемо про те згадувати, що вже промайнуло-минуло.
4 безсполучникове
Г  А речення – мов зоряний разок слів-намистинок, що світяться алмазно, і все довкіл сіяє так виразно.

Д Тепле сонце встало пишно; одягається розкішно в золото долина.
35. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире
1 тире при відокремленій прикладці
А Плиска прилетіла – через дванадцять днів річка піде.
2 тире між підметом і присудком
Б На зламі квітоніжки звіробою – криваво-червона краплина, яскрава й мерехтлива.
3 тире в складносурядному реченні
В Дихнув вітерець – і ожив, загомонів різноголоссям степ.
4 тире в безсполучниковому реченні
Г Спасибі тобі, моє сонечко, за промінчик твій – щире словечко!

Д  Радість бачити й розуміти – то найкращий дар природи.
36. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра в дужках позначає наступне слово)
На (1) довгих стелажах, (2) прикрашених квітами, красувалися (3) сотні сортів (4) його гібридів Мічуріна.
А займенник
Б іменник
В числівник
Г дієприкметник (особлива форма дієслова)
Д прикметник

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...