07.04.2020
11 клас
Українська мова
Композиція ораторського виступу. Повторення вивченого про художній текст
1.Опрацювати стор.96-97, виконати усно впр.242.
2. Виконати завдання карток 1-4
1.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Від краю до краю затягнули небо сірі хмари, і з них починає сіяти дрібний дощ. (2) Від холоду жовтіють трави, в’януть квіти. (3) Я милуюся …. осені. (4)
Берези розпустили свої золотаві косиці,
великі, жовті брилі одягли ясени й в’язи. (5)
Серед зеленої хвої сосни яскравим вогнищем палає дика груша. (6)
Тремтять холодними вогниками оранжеві листки на осиці. (7)
Вони летять у повітрі, тихенько лягаючи на землю.
1. У переносному значенні вжито слово
А жовтіють (речення 2)
Б в’януть (речення 2)
В палає (речення 5)
Г летять (речення 7)
2. На місці пропущеного слова (речення 3) можуть бути усі слова, ОКРІМ
А фарбами
Б відтінками
В барвами
Г забарвленням
3. Діалектизм крисаня є синонімом до слова
А дощ
Б в’яз
В бриль
Г вогнище
4. Форму знахідного відмінка має слово
А хмари
Б дощ
В квіти
Г косиці
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г сьомому
6. Відокремленою
обставиною ускладнено речення
А друге
Б четверте
В п’яте
Г сьоме
2.
Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Як тільки почнуться жнива,
приносить батько пучок пшеничних колосків і чіпляє над вікном. (2) У хаті пахне полем. (3) Висить пучок пшеничних колосків літо, осінь, весну аж до нового врожаю. (4) А потім батько приносить свіжі колоски. (5) Він любить працювати у полі і я змалку полюбив землю, пшеницю,
степ. (6) Немає нічого кращого, ніж вийти
рано-вранці в поле й зустріти схід сонця.
(7) Мені подобається, як червоніє
небо на сході, як випливає з-за гори велика золота куля, як займаються іскорки
в краплинах роси.
1. Спільнокореневими до слова роса (речення 7) є всі слова,
ОКРІМ
А росинка
Б зрошення
В порослий
Г росяний
2. Форму знахідного відмінка має слово
А жнива
Б пучок
В батько
Г схід
3. Правило чергування у-в порушено в реченні
А другому
Б п’ятому
В шостому
Г сьомому
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В п’ятому
Г шостому
5. Простим є речення
А перше
Б третє
В п’яте
Г шосте
6. Стиль тексту –
А розмовно-побутовий
Б публіцистичний
В художній
Г науковий
3. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Криниця
вважалася з/давна чимось святим, спокон/віку символізувала достаток, людську доброту, щирість, привітність. (2) Наші предки, безперечно, уміли
шукати, де добре б’є джерело, щоб і в
посушливе літо криниця не/міліла. (3)
Над нею будували дашки, приладнували
ручки, жолобки, цямрини для того, щоб уберегти криницю від забруднення. (4) Щоб вода не псувалася опускали на дно
криниці срібний предмет, убиваючи в
такий спосіб мікроби.
(5) Криниці – це
світла пам’ять про тих, хто відійшов на/вічно, це джерело наших душ, чистих й
безгрішних.
1. Окремо треба написати
А з/давна(речення 1)
Б спокон/віку (речення 1)
В не/міліла (речення 2)
Г на/вічно (речення 5)
2. Слово криниця
(речення 1) можна замінити синонімом
А арша
Б копанка
В бовт
Г маржина
3. Форму називного відмінка має слово
А достаток
Б джерело
В дашки
Г предмет
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
5. Відокремленим означенням ускладнено речення
А друге
Б третє
В четверте
Г п’яте
6. Тире в п’ятому реченні використано
А між підметом і
присудком
Б для відокремлення
поширеної прикладки
В між частинами
безсполучникового речення
Г для відокремлення
означення
4. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) І уявляється мені степ, широкий, безмежний, не/займаний. (2) Передранішній вітер злегка хвилює тирсу, а бліде небо мигтить зірками до блакиті,
що оповила степову далечінь. (3) У синьому тумані ледве мріють
козацькі могили, а з/далеку чорніють
лози. (4) Між небом і землею –
таємна змова. (5) Край шляху, у/долинці,
догорає вогнище. (6) Білий димок,
хвилюючись, здіймається догори по/над чумацьким табором, що чорніє в пітьмі немов
якесь дивовижне чудище.
1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А не/займаний (речення 1)
Б з/далеку (речення 3)
В у/долинці (речення
5)
Г по/над (речення
6)
2. Синонімом до слова вогнище (речення 5) є слово
А бовдур
Б вашар
В кавалок
Г ватра
3. Спільнокореневими словами до слова догори
(речення 6) є всі слова, ОКРІМ
А гірський
Б гора
В горянка
Г згорьований
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А перше
Б друге
В п’яте
Г шосте
5. Відокремленою обставиною, вираженою дієприслівником, ускладнено
речення
А третє
Б четверте
В п’яте
Г шосте
6. Неповним двоскладним є речення
А третє
Б четверте
В п’яте
Г шосте
Усі відповіді надіслати мені на вайбер до 09.04.2020.
Бажаю успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар