28.04.2020
11 клас
Українська мова
Тренувальні вправи
2. Виконати завдання
1. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Дідух –
традиційна українська символіка на
Новий рік. (2) Виготовляли його з
куля, або ж першого зажинкового снопа. (3)
Кільканадцять пучків, окремо обплетених соломинками, ув’язували в пишний вінок. (4) Зразу робили триральчате розгалужен..я для того, щоб дідух міг рівно стояти. (5) Верхівка новорічного вінка нагадувала
конусоподібний сніп із безліч..ю колос..я. (6)
За гілки ж дідуха правили зібрані докупи пучки. (7) Свою обрядову функцію він виконував протягом усіх різдвян..их
свят.
1. Подовження приголосних звуків відбувається в усіх
словах, ОКРІМ
А розгалужен..я (речення 4)
Б безліч..ю (речення 5)
В колос..я (речення 5)
Г різдвян..их (речення
6)
2. Форму знахідного відмінка має слово
А символіка
Б вінок
В дідух
Г пучки
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
4. Простими є усі речення, ОКРІМ
А першого
Б третього
В четвертого
Г сьомого
5. Відокремленим означенням ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г п’яте
6. Тире в першому реченні використано
А між підметом і
присудком
Б для відокремлення
поширеної прикладки
В між частинами
безсполучникового речення
Г на місці пропущеного
члена речення
2. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Був
час, коли всю нашу землю загарбали, й поділили між собою сусідні держави. (2) Не/стерпно стало жити українському
людові в не/волі, і почав він утікати в пониззя Дніпра, за пороги. (3) Утікачі називали себе козаками – вільними
людьми. (4) На островах, що лежали
по/серед бистрої Дніпрової води, вони заснували Запорізьку Січ. (5) Це було грізне бойове укріплення,
яке оперізували високі земляні вали, глибоченний рів і сторожові вежі. (6) Козацьке товариство обирало з/поміж
себе кошового отамана, під керівництвом якого військо було як одна сім’я.
1. Разом в тексті треба писати сполуки слів, ОКРІМ
А не/стерпно (речення 2)
Б не/волі (речення 2)
В по/серед (речення
4)
Г з/поміж (речення 6)
2. Уточнювальним членом ускладнено речення
А друге
Б третє
В четверте
Г шосте
3. Складносурядним є речення
А перше
Б друге
В четверте
Г шосте
4. Тире в третьому реченні використано
А між підметом і
присудком
Б для відокремлення
поширеної прикладки
В між частинами
безсполучникового речення
Г на місці пропущеного
члена речення
5. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г п’ятому
6. Відокремленим означенням можна замінити підрядне
речення
А перше
Б четверте
В п’яте
Г шосте
3. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Разом із
пробудженням природи від зимового сну на нашій землі починається цикл народних весняних свят, пов’язаний
зі стародавніми віруваннями й звичаями. (2)
Народ наш у своїх казках створив чудовий образ
весни – гарної, молодої дівчини з вінком квітів на голові. (3) Весна – бажаний гість,
її закликають дівчата піснями-веснянками. (4)
Головним святом весни, безперечно, є Великдень…. цього дня ми з глибокою вірою
промовляємо слова «Воскресне Україна!»
1. Форму знахідного відмінка має слово
А цикл
Б народ
В образ
Г гість
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
3. Відокремленим означенням ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
4. Вставним словом ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
5. На місці пропуску (речення
4) треба поставити
А тире
Б двокрапку
В кому
Г крапку з комою
6. Тире в третьому реченні використано
А між підметом і
присудком
Б для відокремлення
поширеної прикладки
В між частинами
безсполучникового речення
Г на місці пропущеного
члена речення
4. Прочитайте текст і виконайте завдання
1 – 6
(1) З/давна існує велика дружба між людьми й лелеками.
(2) Може, як жодний інший птах,
підпускає чорно/крилий красень до себе людину, бо вірить, що не буде йому
кривди. (3) І не/дарма говорять люди
… у хаті, на якій поселиться лелечина пара, пануватиме добро й злагода. (4) Спокон/віку вважалося великим
злочином скинути лелече гніздо, або вбити птаха. (5) Не було тому ні прощення, ні помилування.
1. Виділене слово (речення
1) можна замінити синонімом
А кликунами
Б чорногузами
В вальдшнепами
Г поповзнями
2. Окремо в тексті треба писати сполуку слів
А з/давна (речення
1)
Б чорно/крилий (речення 2)
В не/дарма (речення 3)
Г спокон/віку (речення 4)
3. Вставним словом ускладнене речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
5. На місці пропуску (речення
3) треба поставити
А тире
Б двокрапку
В кому
Г крапку з комою
6. Однорідними членами ускладнені всі речення, ОКРІМ
А другого
Б третє
В четвертого
Г п’ятого
Роботи надіслати до 30.04.2020. Нехай щастить!
Немає коментарів:
Дописати коментар