середа, 29 квітня 2020 р.

11 клас, українська мова

30.04.2020
11 клас
Українська мова
Сладні випадки кваліфікації другорядних членів речення

1. Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=s5nVWmLR01U
2. Опрацювати правила за О.Авраменком .
3. Виконати тестові завдання.

І БЛОК
1. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 підмет
А Над гаєм синім малюють блискавки грозу.
2 присудок
Б Навшпиньках підійшов вечір.
3 обставина
В Линьте, хмари, ой прилиньте, хмари.
4 додаток
Г Щось мріє гай над річкою.

Д Найбільше каліцтво – неробство.
2. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 підмет
А Йому бракує не вміння, а бажання.
2 присудок
Б Неробі й ложка замала здається.
3 означення
В Пречиста блакить ясніє у небесній високості.
4 додаток
Г По вулиці йду і, здається, уперше розплющив я очі на світ.

Д Любить свій край – це для народу жити.
3. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 присудок
А У небі летіли гуси з далекого краю.
2 означення
Б Ніколи вже було нікому і носа на вулицю виткнути.
3 додаток
В Зашуміла вітами стара тополя.
4 обставини
Г Старого горобця на полову не зловиш.

Д Вітрові один закон – лети.
4. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 підмет
А Встають будинків силуети крізь риштовань мерехтливий гай.
2 присудок
Б Ліс очерету хилиться п’яний, дивиться мрійно у воду.
3 означення
В Устами спраглими в цю мить всю хмільність світу хочу спити.
4 додаток
Г Сила та розум – краса людини.

Д Швидко наближався літній світанок.
5. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 підмет
А Дівчина-пілот над рідною землею веде стрімкий літак у мрійну далечінь.
2 присудок
Б З-за густого гайка соняшників виглянула стріха оселі.
3 обставина
В Троє плавців швидко наближалися до корабля.
4 додаток
Г У вікна дивились грядки капусти і ліс кукурудзи.

Д Понад берегом принадливо зеленів гайок.
6. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.
Члени речення
Приклад (виділене слово)
1 підмет
А Солов’їними піснями ситий не будеш.
2 означення
Б Ранні пташки росу п’ють, а пізні слізки ллють.
3 обставина
В Не кидай слова на вітер.
4 додаток
Г І плакати – це також щастя.

Д Багато хто почав плакати від зворушення.




ІІ БЛОК
1. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
У цьому ж лісі я пив (1) самоту осінню, тут весну (2) цілував під шелест верховіть, тут літом пропливли ледачі (3) дні незмінні, тепер (4) сюди прийшов мороза я зустріть.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
2. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Тихо дощ (2) осінній розсипає (3) бісер, сірий (4) день у людях проростає в сон.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
3. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
На сизих луках (1) скошено (2) траву, і літо буйне (3) в береги (4) ввійшло.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
4. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Мій час пливе так (2) тихо-тихо, як по ставку (3) пливе (4) листок сухий.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
5. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
Я люблю, коли в листя (1) зелене (2) дерева одягає весна, і під вітром (3) хитаються клени, і співає в квітках (4) далина.
А підмет                   
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
6. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Улітку дід частенько (2) лежав на погребні ближче до сонця, особливо в полудень, коли припікало так, що (3) всі ми, й наш кіт, і собака, і кури ховалися (4) під любисток, порічки чи в тютюн.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
7. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Бійці не кривдили (2) старого, і, коли сідали їсти, кожний (3) закликав Ференца до (4) свого казанка.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
8. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
Тільки цвіркун (1) цвіркоче (2) в житі, шелестить (3) сухий колос та інколи запідпальомкає (4) перепелиця.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
9. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
(1) Навкруги вила хуртовина, бурхав холодний (2) вітер та крутив снігом, а (3) Василькові згадалася тепла, ясна (4) батькова хата.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
10. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
Вітер на травах квітне, і хвиля (1) у берег б’є, бо в серці моєму (2) рідне (3) було і (4) сьогодні є...
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
11. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
Дослухайся (1) свого серця — і (2) тобі відкриється те, для чого тебе (3) «покликано», у чому (4)  міра твого призначення.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення
12. З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів (цифра в дужках позначає наступне слово)
Під променями (1) сонця танула (2) крига, річки (3) весело грали; малі діти гомоніли, (4) тулилися до більших рік і плинули все далі до моря.
А підмет
Б присудок
В додаток
Г обставина
Д означення



Відповіді надіслати до 04.05.2020. Бажаю успіху!

1 коментар:

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...