21.05.2020
10 клас
Українська мова
Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук"
1. Виконати завдання контрольної роботи та надіслати до 19.00 21.05.2020.
1. Прийменники записано
в рядку
А без, всупереч, би, під
Б в, який, проміж, уздовж
В між, щоб, понад, напереріз
Г під, над, поза, з-під
2. Прийменники записано
в рядку
А близько, завдяки, нехай, до
Б серед, біля, у, на
В бо, на противагу, з-між, проміж
Г перед, згідно з, об, би
3. Прийменники записано в рядку
А про, понад, завдяки, із-за
Б крім, які, від, для
В біля, незважаючи на, до, хто-небудь
Г край, згідно з, абияк, у
4. Прийменник є в
кожному реченні, ОКРІМ
А Віки минули, понад кручі звисає райдуги крило.
Б Джериха наварила на вечерю кулешу.
В Золотими вечорами думав Шевченко про свою Україну.
Г Прогуло прокляте лихо та й заснуло.
5. Прийменник є в
кожному реченні, ОКРІМ
А Рідна мова – то неоціненне духовне багатство.
Б Кожне слово рідної мови має своє обличчя, як у квітки.
В Рідна мова починається з радісного щебету немовлят.
Г Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.
6. Прийменник є в
кожному реченні, ОКРІМ
А До святощів українського народу зараховуємо пошану до матері.
Б День Матері – це злука сердець дітей.
В У всі віки жінка-мати завжди була охоронницею дому.
Г У розрадах мами наше серце завжди знаходить спокій.
7. Прийменник є в
кожному реченні, ОКРІМ
А За Київської Русі тризуб стає висококнязівським знаком.
Б Жовто-сині прапори використовували українські січові стрільці.
В Рушник є одним із символів України.
Г З давніх-давен український народ опоетизував тополю, калину.
8. Прийменник є в
кожному реченні, ОКРІМ
А Найрідніша нам та земля, яку сходили ми босими ногами.
Б Людину прив’язує до певного місця на землі дім.
В Людина без берега дитинства стає забудькуватою.
Г За пошану до батьків Біблія обіцяє добро, благополуччя.
9. Прийменник
виділено в реченні
А Машина під’їхала близько до будинку.
Б Спортсмени бігали навколо
стадіону
В Закарпаття – чудовий край.
Г Навколо стояла тиша.
10 Прийменник
виділено в реченні
А Учні всієї школи стали в коло.
Б Ми зустрілись востаннє.
В Із-за лісу виднівся рожевий край неба.
Г Край дороги вітер гне тополю
до самого долу.
11. Похідний
прийменник ужито в сполученні слів
А живу зовсім близько
Б сталося близько шостої
В намалював майже посередині
Г намалював чудове коло
12. Похідний
прийменник ужито в сполученні слів
А уважно подивись навколо
Б жити нарізно з тобою
В розташувались коло лісу
Г сидіти поруч
13. Незмінна частина
мови, що виражає почуття і волевиявлення, не називаючи їх, – це
А сполучник
Б частка
В вигук
Г прийменник
14. За значенням
вигуки поділяються на такі групи:
А сурядності
й підрядності
Б такі, що виражають почуття, й такі, що передають
волевиявлення
В модальні,
формотворчі, заперечні
Г похідні
й непохідні
15. На письмі вигуки
виділяються
А комами або знаком оклику
Б тире
В комами
й тире одночасно
Г тільки
комами
16. Звуконаслідувальні
слова відносять
А до
іменників
Б до
прислівників
В до вигуків
Г до
займенників
17. Окремо пишуться
усі вигуки в рядках, ОКРІМ
А алло,
овва, геть
Б киць киць, кось кось, ой ой
В на
добраніч, на все добре, слава Богу
Г бух,
цвірінь, дзелень, леле
18. У ролі
підсилювальної частки, що стоїть при звертанні, вигук виступає в реченні
А О боже мій милий! Така твоя воля, таке її щастя, така її
доля!
Б О, хто ж, о, що ж
мені промовить слово?
В
Коли я став при мікрофоні, о, чом не мав орлиних крил!
Г Ну,
прощайте! Всі боління переборюйте й вагання.
19. У ролі
підсилювальної частки вигук виступає в реченні
А Гай-гай, літа, літа полум’яні!
Б Прокидається він рано, кукурікає
старанно: «Ку-ку-рі-ку!»
В Безсмертний обивателю, агов!
Г Ой одна я, як билина в полі.
20. Укажіть рядок, у якому немає вигуку
А Скажіть,
будь ласка, котра година?
Б «Нумо!» – гайкнула муха та й сіла волові на ріг.
В Дай мені
сили, моя Україно, творити для тебе і жить!
Г Гай-гай, літа, літа полум’яні!
21. Укажіть
рядок з емоційним вигуком
А Тс! Цитьте! Перестаньте ж кричати!
Б Цу-цу, скажені, схаменіться!
В Гей ти, доле моя, хоч тепер обізвись.
Г Ах, яка глибінь альтова, наче в озері
блакить.
22. Окремо пишуться всі вигуки в рядку, ОКРІМ
А будь ласка, до побачення, на добраніч
Б от тобі й на, яке цабе, аж гульк
В тьох тьох, ой ой, їй бо
Г де ж пак, ой
леле, хай йому грець
23. Правильно розставлені розділові знаки в усіх
реченнях, ОКРІМ
А Тут
чисто, ясно, весело, ох, як весело!
Б Ох і добре ж копається: земля – як пух, а лопата – немов пір’їнка.
В Ах, коли б нам тільки крила, наша б сила все розкрила.
Г Дзелень
дзелень! – забило на вежі, видно, дев’яту годину.
24. Правильно розставлені розділові знаки в усіх
реченнях, ОКРІМ
А Ну от
тобі й маєш, та вдар ти об землю журбою!
Б Та цур йому тій балаболці – обізвався кобзар.
В Твоє журливе «ку-ку» спливало, як сльози по плакучій
березі.
Г Гей, гей! Море, грай, реви, скелі ламай!
25. Установіть відповідність між сурядними сполучниками
та їх групами за значенням.
А чи то…чи то, або, чи…чи 1
єднальні
Б не то…не то, але, а 2
протиставні
В ані…ані, і, й 3
розділові
Г однак, проте, зате
26. Установити відповідність між сурядними
сполучниками та їх групами за значенням.
А
ні…ні, не тільки…а й, і 1
розділові
Б і, чи…чи, але 2
єднальні
В
але, однак, а 3
протиставні
Г
або, то… то, хоч
27. Установіть відповідність між підрядними сполучниками
та їх групами за значенням
А
як тільки, з того часу як, коли 1 мети
Б
як, що, щоб 2 з’ясувальні
В
з тим щоб, аби, для того щоб 3 причини
Г
тому що, бо, оскільки 4 часові
Д щойно, поки, наче
28. Визначте сполучники в реченнях та установіть відповідність
між сполучниками та їх групами за значенням
А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь
від листя.
Б Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої
праці.
В Мати сіяла сон під моїм під вікном, а вродив соняшник.
Г Хоч була ще зима, але в газетах все частіше писали про
підготовку до посівної.
Д Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась
дівчина-дитина.
1 підрядний
допустовий
2 сурядний
єднальний
3 підрядний
порівняльний
4 підрядний мети
29. Визначте сполучники в реченнях та установіть
відповідність між сполучниками та їх групами за значенням
А Теплий туман слався по полю, налив балку по самі вінця,
так що дерева потопали в ньому.
Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли.
В Я тобі напишу, якщо матиму вільну хвилину.
Г Потухли води, але легкі хмари ще бачили сонце.
Д Зроби так, щоб серце моє солов’їне забуло очей тих
блакить.
1 підрядний
умови
2 підрядний
наслідку
3 підрядний
допустовий
4 підрядний
способу дії
30. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Будь/де, де/небудь
А разом
2. Ато/ж, мов/би Б окремо
3. Тільки/що, поки/що
В через дефіс
31. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Слухай/но, якби/то
А разом
2. Таки/домігся,
хтозна/й/хто Б окремо
3. Аяк/же,
не/начеб/то В через
дефіс
32. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Ні/про/що,
аби/до/кого А разом
2. Як/от, отакий/то Б окремо
3. Ось/де, он/де В через дефіс
33. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Екс/чемпіон,
хто/небудь А разом
2. Як/раз, ні/хто Б окремо
3. Казна/з/ким,
що/ж/до В через дефіс
34. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Усе/ж/таки,
хтозна/й/що А разом
2. Не/мов/би/то,
не/наче/б/то Б окремо
3. Будь/де,
вивчив/таки В через дефіс
35. Установіть відповідність між частками та їх
правописом
1. Якби/ж/то,
будь/на/якому А разом
2. Будь/який,
казна/скільки Б окремо
3. Хто/сь, ні/хто В через дефіс
Нехай щастить!
Немає коментарів:
Дописати коментар