четвер, 21 травня 2020 р.

10 клас, українська мова

21.05.2020
10 клас
Українська мова
Контрольна робота з теми "Службові частини мови. Вигук"

1. Виконати завдання контрольної роботи  та надіслати до 19.00 21.05.2020.

1. Прийменники записано в рядку
А без, всупереч, би, під
Б в, який, проміж, уздовж
В між, щоб, понад, напереріз
Г під, над, поза, з-під
2. Прийменники записано в рядку
А близько, завдяки, нехай, до
Б серед, біля, у, на
В бо, на противагу, з-між, проміж
Г перед, згідно з, об, би
3. Прийменники записано в рядку
А про, понад, завдяки, із-за
Б крім, які, від, для
В біля, незважаючи на, до, хто-небудь
Г край, згідно з, абияк, у
4. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Віки минули, понад кручі звисає райдуги крило.
Б Джериха наварила на вечерю кулешу.
В Золотими вечорами думав Шевченко про свою Україну.
Г Прогуло прокляте лихо та й заснуло.
5. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Рідна мова – то неоціненне духовне багатство.
Б Кожне слово рідної мови має своє обличчя, як у квітки.
В Рідна мова починається з радісного щебету немовлят.
Г Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова.
6. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А До святощів українського народу зараховуємо пошану до матері.
Б День Матері – це злука сердець дітей.
В У всі віки жінка-мати завжди була охоронницею дому.
Г У розрадах мами наше серце завжди знаходить спокій.
7. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А За Київської Русі тризуб стає висококнязівським знаком.
Б Жовто-сині прапори використовували українські січові стрільці.
В Рушник є одним із символів України.
Г З давніх-давен український народ опоетизував тополю, калину.
8. Прийменник є в кожному реченні, ОКРІМ
А Найрідніша нам та земля, яку сходили ми босими ногами.
Б Людину прив’язує до певного місця на землі дім.
В Людина без берега дитинства стає забудькуватою.
Г За пошану до батьків Біблія обіцяє добро, благополуччя.
9. Прийменник виділено в реченні
А Машина підїхала близько до будинку.
Б Спортсмени бігали навколо стадіону
В Закарпаття – чудовий край.
Г Навколо стояла тиша.
10 Прийменник виділено в реченні
А Учні всієї школи стали в коло.
Б Ми зустрілись востаннє.
В Із-за лісу виднівся рожевий край неба.
Г Край дороги вітер гне тополю до самого долу.
11. Похідний прийменник ужито в сполученні слів
А живу зовсім близько
Б сталося близько шостої
В намалював майже посередині
Г намалював чудове коло
12. Похідний прийменник ужито в сполученні слів
А уважно подивись навколо
Б жити нарізно з тобою
В розташувались коло лісу

Г сидіти поруч

13. Незмінна частина мови, що виражає почуття і волевиявлення, не називаючи їх, – це
А сполучник
Б частка
В вигук
Г прийменник
14. За значенням вигуки поділяються на такі групи:
А сурядності й підрядності
Б такі, що виражають почуття, й такі, що передають волевиявлення
В модальні, формотворчі, заперечні
Г похідні й непохідні
15. На письмі вигуки виділяються
А комами або знаком оклику
Б тире
В комами й тире одночасно
Г тільки комами
16. Звуконаслідувальні слова відносять
А до іменників
Б до прислівників
В до вигуків
Г до займенників
17. Окремо пишуться усі вигуки в рядках,  ОКРІМ
А алло, овва, геть
Б киць киць, кось кось, ой ой
В на добраніч, на все добре, слава Богу
Г бух, цвірінь, дзелень, леле
18. У ролі підсилювальної частки, що стоїть при звертанні, вигук виступає в реченні
А О боже мій милий! Така твоя воля, таке її щастя, така її доля!
Б О, хто ж, о, що ж мені промовить слово?
В Коли я став при мікрофоні, о, чом не мав орлиних крил!
Г Ну, прощайте! Всі боління переборюйте й вагання.
19. У ролі підсилювальної частки вигук виступає в реченні
А Гай-гай, літа, літа полум’яні!
Б Прокидається він рано, кукурікає старанно: «Ку-ку-рі-ку!»
В Безсмертний обивателю, агов!
Г Ой одна я, як билина в полі.
20. Укажіть рядок, у якому немає вигуку
 А Скажіть, будь ласка, котра година?
Б «Нумо!» – гайкнула муха та й сіла волові на ріг.
В Дай мені сили, моя Україно, творити для тебе і жить!
Г Гай-гай, літа, літа полум’яні!
21. Укажіть рядок з емоційним вигуком
А Тс! Цитьте! Перестаньте ж кричати!
Б Цу-цу, скажені, схаменіться!
В Гей ти, доле моя, хоч тепер обізвись.
Г Ах, яка глибінь альтова, наче в озері блакить.
22. Окремо пишуться всі вигуки в рядку, ОКРІМ
А будь ласка, до побачення, на добраніч
Б от тобі й на, яке цабе, аж гульк
В тьох тьох, ой ой, їй бо
Г де ж пак, ой леле, хай йому грець
23. Правильно розставлені розділові знаки в усіх реченнях, ОКРІМ
А Тут чисто, ясно, весело, ох, як весело!
Б Ох і добре ж копається: земля – як пух, а лопата – немов пір’їнка.
В Ах, коли б нам тільки крила, наша б сила все розкрила.
Г Дзелень дзелень! – забило на вежі, видно, дев’яту годину.
24. Правильно розставлені розділові знаки в усіх реченнях, ОКРІМ
А Ну от тобі й маєш, та вдар ти об землю журбою!
Б Та цур йому тій балаболці – обізвався кобзар.
В Твоє журливе «ку-ку» спливало, як сльози по плакучій березі.
Г Гей, гей! Море, грай, реви, скелі ламай! 


25. Установіть відповідність між сурядними сполучниками та їх групами за значенням.
А чи то…чи то, або, чи…чи                   1 єднальні
Б не то…не то, але, а                               2 протиставні
В ані…ані, і, й                                          3 розділові
Г однак, проте, зате
26. Установити відповідність між сурядними сполучниками та їх групами за значенням.
А ні…ні, не тільки…а  й, і                       1 розділові
Б і, чи…чи, але                                        2 єднальні
В але, однак, а                                         3 протиставні
Г або, то… то, хоч
27. Установіть відповідність між підрядними сполучниками та їх групами за значенням
А як тільки, з того часу як, коли             1 мети
Б як, що, щоб                                           2 з’ясувальні
В з тим щоб, аби, для того щоб              3 причини
Г тому що, бо, оскільки                                    4 часові
Д щойно, поки, наче
28. Визначте сполучники в реченнях та установіть відповідність між сполучниками та їх групами за значенням
А Довкола будиночків цвів бузок, і на білі стіни падала тінь від листя.
Б Щоб прийшло на землю сподіване щастя, треба великої праці.
В Мати сіяла сон під моїм під вікном, а вродив соняшник.
Г Хоч була ще зима, але в газетах все частіше писали про підготовку до посівної.
Д Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина.
1 підрядний допустовий
2 сурядний єднальний
3 підрядний порівняльний
4 підрядний мети
29. Визначте сполучники в реченнях та установіть відповідність між сполучниками та їх групами за значенням
А Теплий туман слався по полю, налив балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.
Б Сонця ще не було видно, хоч далекі шпилі вже рожевіли.
В Я тобі напишу, якщо матиму вільну хвилину.
Г Потухли води, але легкі хмари ще бачили сонце.
Д Зроби так, щоб серце моє солов’їне забуло очей тих блакить.
1 підрядний умови
2 підрядний наслідку
3 підрядний допустовий
4 підрядний способу дії

30. Установіть відповідність між частками та їх правописом

1. Будь/де, де/небудь                      А разом
2. Ато/ж, мов/би                                       Б окремо
3. Тільки/що, поки/що                             В через дефіс
31. Установіть відповідність між частками та їх правописом
1. Слухай/но, якби/то                     А разом
2. Таки/домігся, хтозна/й/хто        Б окремо
3. Аяк/же, не/начеб/то                    В через дефіс
32. Установіть відповідність між частками та їх правописом
1. Ні/про/що, аби/до/кого              А разом
2. Як/от, отакий/то                          Б окремо
3. Ось/де, он/де                               В через дефіс
33. Установіть відповідність між частками та їх правописом
1. Екс/чемпіон, хто/небудь             А разом
2. Як/раз, ні/хто                              Б окремо
3. Казна/з/ким, що/ж/до                 В через дефіс
34. Установіть відповідність між частками та їх правописом
1. Усе/ж/таки, хтозна/й/що             А разом
2. Не/мов/би/то, не/наче/б/то                   Б окремо
3. Будь/де, вивчив/таки                  В через дефіс
35. Установіть відповідність між частками та їх правописом
1. Якби/ж/то, будь/на/якому                    А разом
2. Будь/який, казна/скільки            Б окремо
3. Хто/сь, ні/хто                              В через дефіс 

Нехай щастить!

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...