19.05.2020
11 клас
Україснька мова
Українська епістолярна спадщина. Тренувальні вправи.
2. Виконати завдання.
Підсумкові тести за розділом
«Морфологія»
1. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Моя
Батьківщина – (2) не палац бучний над
(3) смутком хаток (4) посивілих (Максим Рильський).
А форма дієслова
(дієприкметник)
Б сполучник
В іменник
Г частка
Д займенник
2. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово)
Я (1) побачив рівні ряди (2)триповерхових стелажів, (3) а на них щось акуратно (4) загорнене в мішковину (Петро Колесник).
А числівник
Б сполучник
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г дієслово
Д прикметник
3. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Чотири пароконки
з дзвониками (1) на дугах, з
рушниками на оглоблях, (2) четверо
саней, (3) переповнених весільчанами,
шукали виходу, (4) летячи прямо повз
кулемет на площу (Олександр Довженко).
А числівник
Б прислівник
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г форма дієслова
(дієприслівник)
Д прийменник
4. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Якби не (2) ті простори, я певне побігла (3) б до нього (4) босоніж (Леся Українка).
А прийменник
Б прислівник
В займенник
Г сполучник
Д частка
5. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Між
м’якими зеленими, ніби (2) оксамитовими,
берегами (3) в’ється гадюкою
Раставиця, неначе передражнює здорові (4)
річки, як часом маленькі діти передражнюють старших.
А дієслово
Б прикметник
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г іменник
Д прийменник
6. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово)
З самого (1) досвіту хлопці вартують (2) біля казарми, (3) вивчають розпорядок дня кінної (4) сотні полуботківців (Андрій Головко).
А іменник
Б прислівник
В прийменник
Г числівник
Д дієслово
7. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Переночувавши, Хмельницький (2)
удосвіта (3)рушив назустріч (4) ворогам (Літопис Самійла Велична).
А дієслово
Б форма дієслова
(дієприслівник)
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г прислівник
Д іменник
8. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Ліс – це (1) природна аптека, (2) що з (3) давніх-давен постачає (4)
ліки (З дов.).
А іменник
Б прислівник
В прикметник
Г сполучник
Д займенник
9. З’ясуйте, якими частинами мови
є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Спереду (2) засвічувались у тумані
залізничні (3) огні, ніби розцвітали (4) велетенські золоті лілії (С. Васильченко).
А форма дієслова
(дієприкметник)
Б прикметник
В дієслово
Г іменник
Д прислівник
10. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Насвиставшись (2) між неба (3) синіми берегами, (4)
вітер спати приліг (М. Самійленко).
А прийменник
Б іменник
В форма дієслова
(дієприслівник)
Г дієслово
Д прикметник
11. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Богун (1) підводиться (2) поволі, (3) свій люд
і край (4) рятуючи з неволі (А.
Малишко).
А прислівник
Б займенник
В дієслово
Г форма дієслова
(дієприслівник)
Д прийменник
12. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Стомився я (1) вкрай в (2) цій (3) безмежній
пустелі, людину живу (4) зовучи (О.Олесь).
А прикметник
Б прислівник
В прийменник
Г форма дієслова
(дієприслівник)
Д займенник
13. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Серце її боліло,
(1) немов (2) хто у (3) край його (4) вгородив гострий ніж (Панас Мирний).
А займенник
Б сполучник
В прийменник
Г дієслово
Д іменник
14. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Лиш
морщини глибокі і (2) побіліле за (3) ті дні волосся свідчили, кілько він (4) перетерпів (Іван Франко).
А дієслово
Б форма дієслова
(дієприкметник)
В частка
Г займенник
Д прикметник
15. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Мирон, (1) дивуючись і посміхаючись, (2) розв’язав торбинку, і вона щедро
сипнула ягід на густо посолену четвертину хліба, спідушка якого жовтіла (3) перепеченим (4) дубовим листом (Михайло
Стельмах).
А дієслово
Б прикметник
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г прислівник
Д форма дієслова
(дієприслівник)
16. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Довго (1) стояв на порозі, як найбезталанніша
людина, що ледве дух перевела, як (2)
віч-на-віч зустрінулася із (3)
знайомим горем та (4) небезпекою (Марко Вовчок).
А прикметник
Б займенник
В прислівник
Г дієслово
Д іменник
17. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Розумію й
признаю я і (1) те, (2) що моя власна робота була б мені (3) тричі тяжча тепер, якби прийшлось
працювати на непочатому перелозі, на (4) неораній
ниві (Леся Українка).
А форма дієслова
(дієприкметник)
Б займенник
В сполучник
Г числівник
Д прислівник
18. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Недавно Магда
пропонувала (1) їй (2) тишком-нишком
лавровий лист, дріжджі і скаржилася (3)
на фейлетон в (4) газеті (Михайло Томчаній).
А іменник
Б прийменник
В займенник
Г сполучник
Д прислівник
19. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) З-під
шолома спливало (2) довге і густе, (3) сивіюче вже волосся на (4) його плечі (Іван Франко).
А займенник
Б прийменник
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г прикметник
Д форма дієслова
(дієприслівник)
20. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Не диво було б,
якби (1) я впилася, а то, їй-богу,
кумо, (2) тільки трохи (3) натщесерце (4) покуштувала (І.
Нечуй-Левицький).
А частка
Б прислівник
В дієслово
Г займенник
Д прикметник
21. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
За (1) своє (2) довговічне існування Києву доводилося не раз боронитись і бути (3) дощенту (4) зруйнованим (П. Панч).
А іменник
Б займенник
В форма дієслова (дієприкметник)
Г прикметник
Д прислівник
22. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Так (1) вони (2) і мовчали майже весь
обід, (3) перекидаючись (4) коли-не-коли
незначними короткими словами (В. Собко).
А прислівник
Б форма дієслова (дієприслівник)
В прийменник
Г сполучник
Д займенник
23. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) І (2) наперед не треба ворожити, і за (3) минулим (4) плакати
не варт (Л. Костенко).
А прикметник
Б дієслово
В сполучник
Г іменник
Д прислівник
24. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Плин
часу на (2) різних людей впливає (3) по-різному: розумним (4) додає розуму, дурним — дурості (Є. Дудар).
А займенник
Б прикметник
В дієслово
Г прислівник
Д іменник
25. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Від
землистого (2) щільника (3) ледь-ледь пахло воском (4) та ще, здається, нектаром польових
квітів (Є. Гуцало).
А частка
Б сполучник
В іменник
Г прислівник
Д прийменник
26. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Хай по (2) мені не плачуть смутні (3) дзвони, хай заспіває вільний (4) дзвінкий вітер (Леся Українка).
А форма дієслова
(дієприкметник)
Б прикметник
В іменник
Г займенник
Д частка
27. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Коли (1) замовкли менуети (2) і звук божественних терцин, були й
музики, і поети, але не так, як (3) перед
(4) цим (Л. Костенко).
А іменник
Б прийменник
В займенник
Г сполучник
Д дієслово
28. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Ліворуч і праворуч понад берегами (2)
річечки вже (3) заструмував
тонкими пелюстками (4) надвечірній
туманець, повиснув над жовтими травами (Є.
Гуцало).
А прикметник
Б прийменник
В прислівник
Г дієслово
Д іменник
29. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Так,
найперша в житті (2) твоєму школа
була (3) в простій селянській (4) хаті (А. Звірик).
А прикметник
Б іменник
В прийменник
Г вигук
Д займенник
30. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Гей, (2) сідлаймо коней, козаченьки (3) милі, гей, ходімо, браття, (4) волю боронить!
А іменник
Б прикметник
В дієслово
Г вигук
Д частка
31. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Сильна і
вправна, (2) вона (3) працювала завзято й (4)самовіддано (В. Собко).
А форма дієслова
(дієприкметник)
Б прислівник
В займенник
Г дієслово
Д прикметник
32. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра позначає
наступне слово)
(1) О, як
(2) цей світ очистити від (3) скверни, як захистити (4) від безглуздих втрат! (В. Сторожук).
А займенник
Б сполучник
В вигук
Г прийменник
Д іменник
33. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
У темному гаю, в
зеленій діброві, на припоні коні (1)
отаву (2) скубуть: (3) осідлані коні, (4) вороні, готові (Т.
Шевченко).
А прикметник
Б дієслово
В форма дієслова
(дієприкметник)
Г іменник
Д форма дієслова
(дієприслівник)
34. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
По (1) ярах
(2) шуміли, (3) спадаючи, (4) весняні
води (Г. Тютюнник).
А форма дієслова
(дієприслівник)
Б іменник
В прикметник
Г дієслово
Д форма дієслова
(дієприкметник)
35. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
Ех,
життя! Усі ми в ньому – учні, спішимо новий пізнати день (В.
Кобець).
А вигук
Б прикметник
В частка
Г дієслово
Д займенник
36. З’ясуйте, якими частинами
мови є виділені слова в реченні (цифра
позначає наступне слово)
(1) Щоб
навчитися (2) працьовитості, потрібно
(3) три роки, щоб навчитися ліні – (4) тільки три дні (Нар. творчість)
А вигук
Б частка
В числівник
Г іменник
Д сполучник
3. Підготуватися до контрольної роботи.
Роботи надіслати до 21.05.2020. Бажаю успіху!
Немає коментарів:
Дописати коментар