12.05.2020
11 клас
Україснька література
Узагальнення та систематизація. Підсумкова контрольна робота
1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=xV7sqFmoeT8
2. Виконати завдання
І
ВАРІАНТ
1. Усі твори мають присвяти, ОКРІМ
А
«Я (Романтика)»
Б
«Місто»
В
«Сом»
Г
«Три зозулі з поклоном»
Д
«Катерина»
2. Павло Губенко – це псевдонім
А
Миколи Хвильового
Б
Василя Голобородька
В
Максима Рильського
Г
Олеся Гончара
Д
Остапа Вишні
3. Події пригодницького роману І.Лозов’ягіна відбуваються
А
в Одесі
Б
на річці Оскіл
В
у Зеленому
Клині
Г
у селі Сосниця
Д
у місті Київ
4. Поезія «Страшні слова, коли вони мовчать…» належить
до збірки
А
«Земне тяжіння»
Б
«Серце моєї матері»
В
«Сонячні кларнети»
Г
«Неповторність»
Д
«Тиша і грім»
5. Визначте рядок, у якому зазначені образи поезії «У
теплі дні збирання винограду…»
А
мули, Кіпріда, лампада
Б
лебеді, крила, верби
В
хлопчик, сонце, соняшник
Г
краса, асфальти, слова
Д
рушник, матір, дорога
6. «… Несподівано поєднаний матеріал – море й кіно, тонке
плетиво любовної інтриги, сміливі злами розповідних планів…» В.Підмогильний
говорить про твір
А
Івана Багряного
Б
Юрія Яновського
В
Миколи Куліша
Г
Олександра Довженка
Д
Остапа Вишні
7.
На ілюстрації зображений письменник, що є прототипом одного з героїв твору
А
«Місто»
Б
«Модри Камень»
В
«Мина Мазайло»
Г
«Моя автобіографія»
Д
«Майстер корабля»
8. У творі Максима Рильського згадується давньогрецька
богиня
А
Немезида
Б
Артеміда
В
Кіпріда
Г
Терпсіхора
Д
Мельпомена
9. Назвіть жанр твору, у якому між художніми образами любовного
трикутника панує терпимість і співчуття замість суперництва й очікуваних
ревнощів
А
історичний роман у віршах
Б
пригодницький роман
В
балада
Г
новела
Д
урбаністичний роман
10. Автобіографічну основу має твір автора
А
Олександра Довженка
Б
Івана Драча
В
Миколи Хвильового
Г
Миколи Куліша
Д
Ліна Костенко
11.
Стильовою домінантою творчості Павла Тичини є
А
імпресіонізм
Б
експресіонізм
В
неоромантизм
Г
неокласицизм
Д
символізм
12. До представників шістдесятників належать усі
письменники, ОКРІМ
А
Ліни Костенко
Б
Євгена Маланюка
В
Василя Симоненка
Г
Івана Драча
Д
Григора Тютюнника
13. Установіть відповідність між угрупуванням ХХ
століття та письменником
Угрупування
|
Письменник
|
1
ВАПЛІТЕ
|
А
Олег Ольжич
|
2
«Ланка»
|
Б
Микола Зеров
|
3
«празька школа» поетів
|
В
Микола Хвильовий
|
4
київські неокласики
|
Г
Василь Симоненко
|
|
Д
Валер’ян Підмогильний
|
14. Установіть відповідність між угрупуванням ХХ
століття та письменником
Угрупування
|
Письменник
|
1
МУР
|
А
Сергій Жадан
|
2
Нью-Йоркська група
|
Б
Іван Багряний
|
3
шістдесятники
|
В
Олександр Довженко
|
4
«Червона фіра»
|
Г
Іван Драч
|
|
Д
Юрій Тарнавський
|
15.
Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва
твору
|
Жанр
твору
|
1 «Місто»
|
А модерна
балада
|
2 «Мина
Мазайло»
|
Б
кіноповість
|
3 «Зачарована
Десна»
|
В трагікомедія
|
4 «Балада
про соняшник»
|
Г урбаністичний
роман
|
|
Д сатирична
комедія
|
16. Установіть відповідність між місцем розгортання
подій у творі та його автором
Місце
розгортання події
|
Автор
твору
|
1 Модри
Камень
|
А Олександр
Довженко
|
2 Харків
|
Б
Олесь Гончар
|
3 річка
Оскіл
|
В Микола
Куліш
|
4 Київ
|
Г Остап
Вишня
|
|
Д Валер’ян
Підмогильний
|
17. Установіть відповідність між особливостями композиційних
елементів та назвою твору
Елемент
композиції
|
Назва
твору
|
1 поєднання
картин-марень і картин моторошної реальності
|
А «Я(Романтика)»
|
2 твір
не має чіткого сюжету, це ніби окремі новели-спогади
|
Б
«Модри Камень»
|
3 перебування
партизанів у словацькому домі, їх відхід
|
В «Зачарована
Десна»
|
4 має
дві сюжетні лінії, які переплітаються, – особисту та історичну
|
Г «Три
зозулі з поклоном»
|
|
Д «Маруся
Чурай»
|
18. Установіть відповідність між героями (героїнями)
одного твору
Герой
(героїня) твору
|
Герой
(героїня) твору
|
1
прабаба Марусина
|
А
Галя Вишняківна
|
2
Уля Розсоха
|
Б
режисер Сев
|
3
матрос Богдан
|
В
Одарка Єрмолаївна
|
4
Рита
|
Г
Мусінька
|
|
Д
Килина Мазайлиха
|
19. Визначте, назву твору про який йдеться мова у
висловлюванні
Висловлювання
|
Назва
твору
|
1
«Роман чарує динамічним розгортанням подій, благородством поведінки головних
героїв, їхнім умінням знаходити вихід із численних екстремальних ситуацій» О.Ковальчук
|
А «Модри
Камень»
|
2
«Перший справжній прозовий роман ХХ ст.»; «одна з
вершин української прози і дороговказ для її
дальшого розвитку.» Ю.Шевельов
|
Б «Тигролови»
|
3
«Фреска про любов, яка не знає кордонів та єднає
закохані серця всупереч війнам і заборонам.»
І. Балибіна, С.Сичова
|
В «Зачарована
Десна»
|
4
«…Це задушевна лірична сповідь, по вінця напоєна любов’ю до рідного краю, до
України з її великим, але скорбним минулим.» М.Рильський
|
Г «Три
зозулі з поклоном»
|
|
Д «Місто»
|
20.
Установіть відповідність між темою твору та його автором
Тема
твору
|
Автор
твору
|
1
підкорення людиною міста
|
А Микола
Хвильвий
|
2
розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника
|
Б Григір
Тютюнник
|
3
протистояння добра і зла в душі героя, його роздвоєність
|
В Остап
Вишня
|
4
складність стосунків виражена через історію нещасливого кохання
|
Г Валер’ян Підмогильний
|
|
Д Олесь
Гончар
|
21.
Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва
твору
|
Жанр
твору
|
1 «Господи,
гніву пречистого»
|
А вірш-медитація
|
2 «Пісня
про рушник»
|
Б
ліричний вірш
|
3 «Наша
мова»
|
В сонет
|
4 «У
теплі дні збирання винограду»
|
Г вірш-реквієм
|
|
Д пісня
|
22. Установіть відповідність між назвою твору й
історичною подією, що в ньому описується
Назва
твору
|
Історична
подія
|
||
1 «Мина
Мазайло»
|
А бій
під Крутами 1918 року
|
||
2 «Пам’яті
тридцяти»
|
Б
Національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького 1648-1654 роки
|
||
3 «Маруся
Чурай»
|
В Друга
світова війна, 1945 рік
|
||
4 «Модри
Камень»
|
Г українізація
20-30-ті роки ХХ ст.
|
||
|
Д громадянська
війна 1917 –1921 років
|
||
23. Визначте, про якого митця йдеться у висловлюванні
Висловлювання
|
Письменник
|
||
1
«… мислитель, достойний продовжувач Франка, каменяр нової доби» Олесь
Гончар
|
А Григір
Тютюнник
|
||
2
«…упродовж усього життя біг над прірвою з вірою в людину, прагнучи запалити в
ній невгасиму іскру…» М.Жулинський
|
Б Дмитро
Павличко
|
||
3
«Чесний до прямолінійності… Безмежно талановитий,
він умів словесно… накидати таку виразну картину, що тільки записуй – і до
друку…» Б.Олійник
|
В Василь
Стус
|
||
4
«Цариця поезії в Україні» Джордж Луцький
|
Г Іван
Багряний
|
||
|
Д Ліна
Костенко
|
||
24.
Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика
персонажа твору
|
Літературний
персонаж
|
||
1
«Вона була малесенька й така прудка, i
очi мала такi видющi й гострi, що сховатись од неї не могло нiщо у свiтi. Їй
можна було по три днi не давати їсти. Але без прокльонiв вона не могла
прожити й дня»
|
А Наталка
|
||
2
«…вважає себе
«руською», а українську мову «австріяцькою вигадкою»
|
Б прабаба
Марусина
|
||
3
«Цей юнак, мало що старший від Степана
літами, був лагідний на вдачу, мрійливий, спокійний, мав тихий голос і якусь
глибоку сердечну усмішку»
|
В Рита
|
||
4
І це дівчина – звіроловка, переможниця
страхіть усяких! Як та дика коза, що боїться, щоб її не впіймали, і не
дається навіть підступити»
|
Г Максим
Гнідий
|
||
|
Д тьотя
Мотя
|
||
25.
Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та реплікою
Репліка
|
Герой
(героїня) твору
|
||
1. «Це
була наша друга Україна, нова Україна, синку, але щасливіша. І назви наші
люди подавали тут свої..»
|
А Степан
Радченко
|
||
2
«У горі, синку, ні на кого серця нема. Саме горе.»
|
Б дядько
Левко
|
||
3
«Хлів – ось де він має жити! Як тварюка,
як справжнє бидло!»
|
В
Софія
|
||
4
«Нехай
ми шовіністи, нехай… Проте ми расєйщини в нашій мові ніколи не заводили, а ви
що робите?»
|
Г дядько
Тарас
|
||
|
Д Сірчиха
|
||
26.
Установіть відповідність між уривком твору та видом лірики
Назва
твору
|
Вид лірики
|
|||
1
Я Вам чужий – я знаю.
А хтось кричить: ти рідну стрів! І раптом – небо... шепіт гаю... О ні, то очі Ваші. – Я ридаю. |
А пейзажна
|
|||
2 в
грому канонад, що розвіяли в прах чужинців в зелених мундирах,
в багнетах, що в тьмі
пробивали нам шлях
до весен і світлих, і
щирих.
|
Б
громадянська
|
|||
3
Сьогодні
усе для тебе –
Озера,
гаї, степи.
І жити
спішити треба,
Кохати
спішити треба –
Гляди
ж не проспи!
|
В інтимна
|
|||
4
На кого посміла знятись
Зрадника рука?
Квітне сонце, грає
вітер
І Дніпро-ріка…
|
Г патріотична
|
|||
|
Д філософська
|
|||
27. Установіть відповідність між уривком з твору та
його автором
Уривок
з твору
|
Автор
твору
|
||
1
Гукнула свіжо й весело на мулів,
І чутно уші правий з них прищулив, І знявся пил, немов рожевий дим. |
А Максим
Рильський
|
||
2
Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї, І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка, І засмучені очі хороші твої. |
Б
Василь Стус
|
||
3
Думою тугу розвіюю,
щоб був я завжди такий,
яким мене мати вродила
і благословила в світи.
|
В Іван
Драч
|
||
4 Він стрибав на одній
нозі,
Щоб вилити з вуха
воду,
І раптом побачив
сонце,
Красиве засмагле
сонце…
|
Г Дмитро
Павличко
|
||
|
Д Андрій
Малишко
|
||
28. Установіть відповідність між характеристикою
письменника та його твором
Характеристика
письменника
|
Назва твору
|
|
1
«Інтелектуал світу». Герой України
|
А «Моя автобіографія»
|
|
2
«Король українського тиражу»
|
Б «Я (Романтика)»
|
|
3
«Імператор залізних строф»
|
В «О панно Інно»
|
|
4
«Дивний мрійник з очима дитини
і розумом
філософа»
|
Г «Модри Камень»
|
|
|
Д «Уривок з поеми»
|
29.
Установіть відповідність між назвою твору та його автором
Назва
твору
|
Автор
твору
|
||
1
«Господи, гніву пречистого…»
|
А Дмитро
Павличко
|
||
2
«Задивляюсь у твої зіниці…»
|
Б
Іван Драч
|
||
3
«Балада про соняшник»
|
В Василь
Стус
|
||
4
«Два кольори»
|
Г Василь
Симоненко
|
||
|
Д Павло
Тичина
|
||
30.
Установіть відповідність між творами одного автора
Назва
твору
|
Назва
твору
|
||
1 «Лебеді
материнства»
|
А
«Задивляюсь у твої зіниці…»
|
||
2
«Ви знаєте, як липа шелестить…»
|
Б
«Маруся Чурай»
|
||
3
«Сом»
|
В «У
теплі дні збирання винограду…»
|
||
4
«Страшні слова, коли вони мовчать…»
|
Г
«Моя автобіографія»
|
||
|
Д «О
панно Інно…»
|
||
31.
Установіть відповідність між родинами та назвами твору
Родини
у творах
|
Назва
твору
|
||
1
Мазайли
|
А «Маруся
Чурай»
|
||
2
Бобренки
|
Б «Тигролови»
|
||
3
Сірки
|
В «Три
зозулі з поклоном»
|
||
4
Яркові
|
Г «Мина
Мазайло»
|
||
|
Д «Зачарована
Десна»
|
||
32. Установіть відповідність між присвятою та автором
твору
Присвята
|
Автор твору
|
||
1
Максиму Рильському
|
А Микола
Хвильовий
|
||
2
Любові всевишній
|
Б Остап
Вишня
|
||
3
«Цвітові яблуні»
|
В Михайло
Коцюбинський
|
||
4
Якову де Бальмену
|
Г Тарас
Шевченко
|
||
|
Д Григір
Тютюнник
|
||
33.
Установіть відповідність між літературними героями одного твору
Героїня
твору
|
Герой
твору
|
||
1
Марфа Яркова
|
А Іван
Іскра
|
||
2
Маруся Чурай
|
Б Мокій
|
||
3
Рина
|
В матрос
Богдан
|
||
4
Тереза
|
Г Карпо
|
||
|
Д Ілля
|
||
34. Установіть відповідність між творами, що належать
до одного виду лірики
Назва
твору
|
Назва
твору
|
||
1 «Ви
знаєте, як липа шелестить…»
|
А «Задивляюсь
у твої зіниці»
|
||
2
«У теплі дні збирання винограду…»
|
Б
«Уривок з поеми»
|
||
3
«Господи, гніву пречистого…»
|
В «Страшні
слова, коли вони мовчать…»
|
||
4
«Любіть Україну!»
|
Г «Чари
ночі»
|
||
|
Д «О
панно Інно…»
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар