19.05.2020
11 клас
Українська література
Підготовка до ЗНО-ДПА
2. Виконати тестові завдання
ВАРІАНТ 1
1. У творі «Кайдашева сім’я» автор НЕ ПОРУШУЄ проблему
А батьків і дітей
Б нерозділеного кохання
В руйнування
патріархального укладу
Г злиденного життя
селян, зумовлене їхньою неосвіченістю
Д людської гідності та
свободи
2. Іван Нечуй-Левицький – це псевдонім
А Івана Франка
Б Івана Котляревського
В Івана Левицького
Г Івана Нечуя
Д Михайла Коцюбинського
3. У селі Піски відбуваються події твору, прототипом
головного героя якого є
А Іван Палійчук
Б Іван Дідух
В Яким Сомко
Г Василь Гнидка
Д Націєвський
4. Кульмінацією твору «Хіба ревуть як, ясла повні?...» є
А реакція Чіпки на
вигнання із земства, його духовний злам
Б одруження Чіпки з
Галею
В арешт Чіпки після
злочину
Г знайомство Чіпки й
Галі
Д позбавлення землі
5. Панас Мирний – це псевдонім
А Івана Нечуя
Б Панаса Рудченка
В Івана Котляревського
Г Івана Левицього
Д Івана Тобілевича
6. Усвідомлення Мартином Борулею своєї помилки є художнім
елементом
А розвитку дії
Б кульмінації
В експозиції
Г зав’язки
Д розв’язки
7. Поезія «Чого являєшся мені у сні?...» увійшла до
збірки
А «Semper tiro»
Б «З вершин і низин»
В «Зів’яле листя»
Г «Із днів журби»
Д «Мій Ізмарагд»
8. Твір, у якому наявні образи
трьох білих вічарок, присвячено
А Якову де Бальмену
Б «цвітові яблуні»
В любові всевишній
Г моїй утомі
Д Кононівським
полям
9.
На фото зображено музичний інструмент, який належав одній із героїнь твору
А Михайла Коцюбинського
Б Лесі Українки
В Ольги Кобилянської
Г Івана Франка
Д Василя Стефаника
10. «Переломаним» кликали в селі головного героя
А соціально-побутової
повісті
Б соціально-психологічного
роману
В поеми
Г новели
Д оповідання
11. На ілюстрації зображено героїв твору, у якому
порушується проблема
А батьків і дітей
Б людської гідності та
свободи
В взаємин людини та природи
Г меншовартості
Д буття особи і нації
12. Визначте рядок, у якому зазначені образи поезії «Чари
ночі»
А меч, сонце, слово,
Самсон
Б солов’ї, іскра,
бенкет весни, Фауст
В мати, лебеді, верба,
тополя
Г блавати, камеї,
фрески
Д ниви в червні, моя
утома, залізна рука города
13. У творі «Contra spem spero!» переосмислено
образ
А Ікара
Б Сізіфа
В Прометея
Г Аполлона
Д Нарциса
14. Поезія «Чари ночі» належить до збірки
А «Чужиною»
Б «Перезва»
В «Кому повім печаль
свою»
Г «З журбою радість
обнялася»
Д «Будь мечем моїм!..»
15. Загострена емоційність автора
й персонажів, дослідження сенсу страждання й смерті людини; показ усіх аспектів
життя без ідеалізації – основні ознаки
А
неоромантизму
Б реалізму
В класицизму
Г імпресіонізму
Д експресіонізму
16. «Найкращою оздобою
українського письменства» Іван Франко назвав
твір
А «Тіні забутих
предків»
Б «Кайдашева сім’я»
В «Камінний хрест»
Г «Хіба ревуть воли, як
ясла повні?...»
Д «Мартин Боруля»
17. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його жанром
Герой (героїня)
|
Жанр твору
|
1 Палагна
|
А комедія
|
2 Софія
|
Б повість
|
3
Лукаш
|
В новела
|
4 Трандалєв
|
Г драма-феєрія
|
|
Д оповідання
|
18. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
|
Герой (героїня)твору
|
1 Авірон
|
А Палагна Палійчук
|
2 Карпо Кайдаш
|
Б Гервасій Гуляницький
|
3
Мартин Боруля
|
В Іван Дідух
|
4 мольфар Юра
|
Г Мелашка Балаш
|
|
Д Датан
|
19. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
|
Герой (героїня)твору
|
1 Софія
|
А Мотря Довбишівна
|
2 Лаврін Кайдаш
|
Б Катерина
|
3 Іван
Дідух
|
В Палажка
|
4 Грицько Чупруненко
|
Г Марта
|
|
Д Іван Вареник
|
20. Установіть відповідність між закоханими літературними
героями
Героїня твору
|
Герой твору
|
1 Мелашка Балаш
|
А Карпо Кайдаш
|
2 Мотря Довбишівна
|
Б Лаврін Кайдаш
|
3 Марічка Гутенюк
|
В Іван Палійчук
|
4 Марися Боруля
|
Г Націєвський
|
|
Д Микола Гуляницький
|
21. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Intermezzo»
|
А соціально-психологічний роман
|
2 «О слово рідне! Орле скутий!...»
|
Б соціально-побутова повість
|
3 «Кайдашева сім’я»
|
В роман
|
4 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
|
Г новела
|
|
Д ліричний вірш
|
22. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Лісова пісня»
|
А новела
|
2 «Камінний хрест»
|
Б драма-феєрія
|
3 «Тіні забутих предків»
|
В повість
|
4 «Блакитна Панна»
|
Г оповідання
|
|
Д ліричний вірш
|
23. Установіть відповідність між персонажем і
літературним напрямом
Персонаж
|
Літературний напрям
|
1 Чіпка Варениченко
|
А романтизм
|
2 Мойсей
|
Б реалізм
|
3 Іван Дідух
|
В неоромантизм
|
4 Мавка
|
Г модернізм
|
|
Д експресіонізм
|
24. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
|
А Іван Карпенко-Карий
|
2 «Тіні забутих предків»
|
Б Іван Франко
|
3 «Чого являєшся мені у сні?..»
|
В Панас Мирний
|
4 «Мартин Боруля»
|
Г Іван Нечуй-Левицький
|
|
Д Михайло Коцюбинський
|
25. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 «Чари ночі»
|
А Микола Вороний
|
2 «Кайдашева сім’я»
|
Б Василь Стефаник
|
3 «Лісова пісня»
|
В Іван Нечуй-Левицький
|
4 «Камінний хрест»
|
Г Олександр Олесь
|
|
Д Леся Українка
|
26. Установіть відповідність між характеристикою
письменника та його твором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 сонцепоклонник
|
А «Кайдашева сім’я»
|
2 всеобіймаюче око України
|
Б «Valse Mélancolique»
|
3 гірська орлиця
|
В «Тіні забутих предків»
|
4 корифей української прози
|
Г «Мойсей»
|
|
Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?...»
|
27. Установіть відповідність між
характеристикою письменника та його твором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 пишна троянда в саду української літератури
|
А «Мойсей»
|
2 Дочка Прометея
|
Б «Contra spem spero!»
|
3 Каменяр
|
В «Камінний хрест»
|
4 майстер психологічної новели
|
Г «Valse Mélancolique»
|
|
Д «Блакитна Панна»
|
28. Установіть відповідність між
уривком з твору та його автором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі.
|
А Микола
Вороний
|
2 Сміються, плачуть солов’ї
І б’ють піснями в груди:
«Цілуй, цілуй, цілуй її, –
Знов молодість не буде!»
|
Б
Леся Українка
|
3 Має крилами Весна
Запашна,
Лине вся в прозорих шатах,
У серпанках і блаватах...
|
В Ольга
Кобилянська
|
4 В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце надірвала,
Із нього визвала одні
Оті ридання голосні –
Пісні.
|
Г Олександр
Олесь
|
|
Д Іван
Франко
|
29. Установіть відповідність між уривком з твору та
мотивом
Назва твору
|
Автор твору
|
1 І схочеш ти вернуть собі,
Як Фауст, дні минулі...
Та знай: над нас – боги скупі,
Над нас – глухі й нечулі...»
|
А заперечення
тужливих настроїв; оптимізм за будь-яких життєвих ситуацій
|
2 А вона, як мрія
сну
Чарівна,
Сяє
вродою святою,
Неземною
чистотою,
Сміючись
на пелюстках,
На
квітках
Променистою
росою.
|
Б
любов до рідної землі, заклик до її збереження
|
3 В житті мене ти
й знать не знаєш,
Ідеш
по вулиці – минаєш,
Вклонюся
– навіть не зирнеш
І
головою не кивнеш,
|
В захоплення
красою життя, молодості та кохання
|
4 Я на гору круту
крем’яную
Буду
камінь важкий підіймать
І,
несучи вагу ту страшную,
Буду
пісню веселу співать.
|
Г страждання
через нерозділене кохання
|
|
Д возвеличення
краси природи; єдність її з мистецтвом
|
30. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та реплікою
Репліка
|
Герой (героїня)
|
1 –
Ет, толкуй… Немає тепер у мене нічого –
ані-ні!.. Що тепер я?.. Людський попихач, наймит?.. Пропало… все пропало!.. І
добро, і душа пропала… бо немає правди на світі…
|
А Датан
|
2 – Ох, діти-діти! Як би ви знали, як то
хочеться бачить вас хорошими людьми, щоб ви не черствий хліб їли…
|
Б Карпо Кайдаш
|
3 –
Той на пострах безумцям усім
Між отсим поколінням
Най намальований буде всіма
І побитий камінням.
|
В Чіпка Вариниченко
|
4 –
Та я вас просю, ґазди, аби ви, як мете
на світу неділю поле світити, аби ви ніколи мого горба не минали.
|
Г Мартин Боруля
|
|
Д Іван Дідух
|
31. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 –
Між народами бути терном за сю ласку велику
Справді варто в Єгові твоїм признавати владику.
|
А Єгова
|
2 – А що ти усумнивсь на момент
Щодо
волі моєї,
То,
побачивши сю вітчину,
Сам
не вступиш до неї.
|
Б Датан
|
3 – Може, голос, що вивів тебе
На похід той нещасний,
Був не з жадних горючих купин,
А твій внутрішній, власний?
|
В Авірон
|
4 – Горе вам, нетямучі раби,
На гордині котурні!
Бо ведуть вас, неначе сліпих,
Ошуканці і дурні.
|
Г Азазель
|
|
Д Мойсей
|
32. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 Був широкий у плечах, з батьківськими
карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з
тонкими губами мали в собі щось неласкаве.
|
А Іван Палійчук
|
2 Тепер був уже легінь, стрункий і міцний,
як смерічка, мастив кучері маслом, носив широкий черес і пишну кресаню.
|
Б Лаврін Кайдаш
|
3 …невсипущий хазяїн. Він чесною працею,своїми
мозоляними руками надбав те, що має в господі. Він і тепер не лежить:рано
встає, пізно лягає
|
В Гриць Чупруненко
|
4 Дуже молодий хлопець, гарний, чорнобривий,
стрункий, в очах ще є щось дитяче; убраний так само в полотняну одежу, тільки
з тоншого полотна; сорочка випущена… підперезана червоним поясом, коло коміра
і на чохлах червоні застіжки; свити він не має, на голові бриль, на поясі
ножик і ківшик з лика на мотузку
|
Г Карпо Кайдаш
|
|
Д Лукаш
|
33. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 На добрім хазяйстві набралась тіла, стала
повна й червона, курила люльку, носила пишні шовкові хустки, а на воластій
шиї блищало в неї стільки намиста, що челядь із заздрощів аж розсідалась.
|
А Кайдашиха
|
2 Молода повновида молодиця, у червоній
хустці з торочками, у бурячковій спідниці, дрібно та рівно зафалдованій, так
само зафалдований і зелений фартух з нашитими на ньому білими, червоними та
білими стяжками… намисто дзвонить дукачами на білій пухкій шиї, міцна крайка
тісно перетягає стан і від того кругла, заживна постать здається ще розкішнішою.
|
Б Мотря
|
3 Замолоду довго
служила в дворі, у пана. куди її взяли дівкою. Вона вміла дуже добре
куховарить і ще й тепер її брали до панів та до попів за куховарку на
весілля, на хрестини та на храми.
|
В Килина
|
4 Як дівчина… ба ні, хутчій як панна, бо й
руки білі, і сама тоненька, і якось так убрана не по-наськи.
|
Г Палагна
|
|
Д Мавка
|
34. Установіть відповідність між темою твору та його
назвою
Тема твору
|
Назва твору
|
1
зображення життя жінок-інтелектуалок, які прагнуть краси в житті
|
А «Камінний хрест»
|
2
еміграція до Канади галицьких селян на межі XІX
та XX столітті
|
Б «Тіні забутих предків»
|
3 зображення
життя гуцулів у Карпатах на межі XІX
та XX століть у гармонії з природою, традиціями та звичаями,
з язичницькими й християнськими цінностями
|
В «Valse Mélancolique»
|
4
зображення світу людини та світу природи в гармонійних і суперечливих
взаєминах
|
Г «Кайдашева сім’я»
|
|
Д «Лісова пісня»
|
35. Установіть відповідність між темою твору та його
жанром
Тема твору
|
Жанр твору
|
1
роль митця та призначення мистецтва в суспільстві
|
А соціально-побутова повість
|
2
зображення смерті Мойсея як пророка, не признаного своїм народом
|
Б новела
|
3 зображення
життя українського села в пореформену добу (друга половина XІX
ст.) на прикладі однієї родини
|
В соціально-психологічний роман
|
4
зображення столітньої історії села й
долі правдошукача-бунтаря, «пропащої сили»
|
Г філософська поема
|
|
Д соціально-побутовий роман
|
36. Установіть відповідність між ідеєю твору та його автором
Ідея твору
|
Автор
|
1
возвеличення незалежності й самодостатності жінки-творчої особистості
|
А Ольга Кобилянська
|
2
гімн природі, чистоті людських взаємин і почуттів; засудження бездуховного
життя, обмеженого дрібними потребами й інтересами
|
Б Леся Українка
|
3 оспівування
краси людських взаємин, пориву до щастя, незбагненної сили великого кохання
|
В Михайло Коцюбинський
|
4
єдність селянина з рідною землею
|
Г Іван Нечуй-Левицький
|
|
Д Василь Стефаник
|
37. Визначте, про який твір йдеться
мова у висловлюванні
Висловлювання
|
Письменник
|
1 «…симфонія звуків та фарб» С. Петлюра
|
А «Хіба ревуть воли , як ясла повні?»
|
2 «…
це заповіт українському народові» О. Білецький
|
Б «Intermezzo»
|
3 «Це
перший «роман з народного життя», у якому змальовано майже столітню історію
українського села» І. Франко
|
В «Кайдашева сім’я»
|
4 У
цьому творі автор «… малює гірку картину розпаду українського патріархату під
впливом індивідуалістичних змагань кожного члена родини» І. Франко
|
Г «Камінний хрест»
|
|
Д «Мойсей»
Відповіді надіслати до 21.05.2020. Щасти!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар