понеділок, 18 травня 2020 р.

11 клас, українська література

19.05.2020
11 клас
Українська література

Підготовка до ЗНО-ДПА

1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=_ne7FT98mM8

2. Виконати тестові завдання

ВАРІАНТ 1
1. У творі «Кайдашева сім’я» автор НЕ ПОРУШУЄ проблему
А батьків і дітей
Б нерозділеного кохання
В руйнування патріархального укладу
Г злиденного життя селян, зумовлене їхньою неосвіченістю
Д людської гідності та свободи

2. Іван Нечуй-Левицький – це псевдонім
А Івана Франка
Б Івана Котляревського
В Івана Левицького
Г Івана Нечуя
Д Михайла Коцюбинського

3. У селі Піски відбуваються події твору, прототипом головного героя якого є
А Іван Палійчук
Б Іван Дідух
В Яким Сомко
Г Василь Гнидка
Д Націєвський

4. Кульмінацією твору «Хіба ревуть як, ясла повні?...» є
А реакція Чіпки на вигнання із земства, його духовний злам
Б одруження Чіпки з Галею
В арешт Чіпки після злочину
Г знайомство Чіпки й Галі
Д позбавлення землі

5. Панас Мирний – це псевдонім
А Івана Нечуя
Б Панаса Рудченка
В Івана Котляревського
Г Івана Левицього
Д Івана Тобілевича

6. Усвідомлення Мартином Борулею своєї помилки є художнім елементом
А розвитку дії
Б кульмінації
В експозиції
Г зав’язки
Д розв’язки

7. Поезія «Чого являєшся мені у сні?...» увійшла до збірки
А «Semper tiro»
Б «З вершин і низин»
В «Зів’яле листя»
Г «Із днів журби»
Д «Мій Ізмарагд»

8. Твір, у якому наявні образи трьох білих вічарок, присвячено
А Якову де Бальмену
Б «цвітові яблуні»
В любові всевишній
Г моїй утомі
Д Кононівським полям

9. На фото зображено музичний інструмент, який належав одній із героїнь твору
А Михайла Коцюбинського
Б Лесі Українки
В Ольги Кобилянської
Г Івана Франка
Д Василя Стефаника


10. «Переломаним» кликали в селі головного героя
А соціально-побутової повісті
Б соціально-психологічного роману
В поеми
Г новели
Д оповідання

11. На ілюстрації зображено героїв твору, у якому порушується проблема
А батьків і дітей
Б людської гідності та свободи
В взаємин людини та природи
Г меншовартості
Д буття особи і нації


12. Визначте рядок, у якому зазначені образи поезії «Чари ночі»
А меч, сонце, слово, Самсон
Б солов’ї, іскра, бенкет весни, Фауст
В мати, лебеді, верба, тополя
Г блавати, камеї, фрески
Д ниви в червні, моя утома, залізна рука города

13. У творі «Contra spem spero!» переосмислено образ
А Ікара
Б Сізіфа
В Прометея
Г Аполлона
Д Нарциса

14. Поезія «Чари ночі» належить до збірки
А «Чужиною»
Б «Перезва»
В «Кому повім печаль свою»
Г «З журбою радість обнялася»
Д «Будь мечем моїм!..»

15. Загострена емоційність автора й персонажів, дослідження сенсу страждання й смерті людини; показ усіх аспектів життя без ідеалізації – основні ознаки
А неоромантизму
Б реалізму
В класицизму
Г імпресіонізму
Д експресіонізму

16. «Найкращою оздобою українського письменства» Іван Франко назвав твір
А «Тіні забутих предків»
Б «Кайдашева сім’я»
В «Камінний хрест»
Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?...»
Д «Мартин Боруля»

17. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його жанром
Герой (героїня)
Жанр твору
1 Палагна
А комедія
2 Софія
Б повість
3 Лукаш               
В новела
4 Трандалєв
Г драма-феєрія

Д оповідання

18. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
Герой (героїня)твору
1 Авірон
А Палагна Палійчук
2 Карпо Кайдаш
Б Гервасій Гуляницький
3 Мартин Боруля
В Іван Дідух
4 мольфар Юра
Г Мелашка Балаш

Д Датан

19. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
Герой (героїня)твору
1 Софія
А Мотря Довбишівна
2 Лаврін Кайдаш
Б Катерина
3 Іван Дідух         
В Палажка
4 Грицько Чупруненко
Г Марта

Д Іван Вареник

20. Установіть відповідність між закоханими літературними героями
Героїня твору
Герой твору
1 Мелашка Балаш
А Карпо Кайдаш
2 Мотря Довбишівна
Б Лаврін Кайдаш
3 Марічка Гутенюк
В Іван Палійчук
4 Марися Боруля
Г Націєвський

Д Микола Гуляницький

21. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Intermezzo»
А соціально-психологічний роман
2 «О слово рідне! Орле скутий!...»
Б соціально-побутова повість
3 «Кайдашева сім’я»
В роман
4 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Г новела

Д ліричний вірш

22. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Лісова пісня»
А новела
2 «Камінний хрест»
Б драма-феєрія
3 «Тіні забутих предків»
В повість
4 «Блакитна Панна»
Г оповідання

Д ліричний вірш

23. Установіть відповідність між персонажем і літературним напрямом
Персонаж
Літературний напрям
1 Чіпка Варениченко
А романтизм
2 Мойсей
Б реалізм
3 Іван Дідух
В неоромантизм
4 Мавка
Г модернізм

Д експресіонізм

24. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
Автор твору
1 «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
А Іван Карпенко-Карий
2 «Тіні забутих предків»
Б Іван Франко
3 «Чого являєшся мені у сні?..»
В Панас Мирний
4 «Мартин Боруля»
Г Іван Нечуй-Левицький

Д Михайло Коцюбинський

25. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
Автор твору
1 «Чари ночі»
А Микола Вороний
2 «Кайдашева сім’я»
Б Василь Стефаник
3 «Лісова пісня»
В Іван Нечуй-Левицький
4 «Камінний хрест»
Г Олександр Олесь

Д Леся Українка

26. Установіть відповідність між характеристикою письменника та його твором
Назва твору
Автор твору
1 сонцепоклонник
А «Кайдашева сім’я»
2 всеобіймаюче око України
Б «Valse Mélancolique»
3 гірська орлиця
В «Тіні забутих предків»
4 корифей української прози
Г «Мойсей»

Д «Хіба ревуть воли, як ясла повні?...»

27. Установіть відповідність між характеристикою письменника та його твором
Назва твору
Автор твору
1 пишна троянда в саду української літератури
А «Мойсей»
2 Дочка Прометея
Б «Contra spem spero
3 Каменяр
В «Камінний хрест»
4 майстер психологічної новели
Г «Valse Mélancolique»

Д «Блакитна Панна»

28. Установіть відповідність між уривком з твору та його автором
Назва твору
Автор твору
1 Я на вбогім сумнім перелозі
Буду сіять барвисті квітки,
Буду сіять квітки на морозі,
Буду лить на них сльози гіркі.
А Микола Вороний
2 Сміються, плачуть солов’ї
І б’ють піснями в груди:
«Цілуй, цілуй, цілуй її, –
Знов молодість не буде!»
Б Леся Українка
3 Має крилами Весна
Запашна,
Лине вся в прозорих шатах,
У серпанках і блаватах...
В Ольга Кобилянська
4 В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце надірвала,
Із нього визвала одні
Оті ридання голосні –
Пісні.
Г Олександр Олесь

Д Іван Франко

29. Установіть відповідність між уривком з твору та мотивом
Назва твору
Автор твору
1 І схочеш ти вернуть собі,
Як Фауст, дні минулі...
Та знай: над нас – боги скупі,
Над нас – глухі й нечулі...»
А заперечення тужливих настроїв; оптимізм за будь-яких життєвих ситуацій
2 А вона, як мрія сну
Чарівна,
Сяє вродою святою,
Неземною чистотою,
Сміючись на пелюстках,
На квітках
Променистою росою.
Б любов до рідної землі, заклик до її збереження
3 В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці – минаєш,
Вклонюся – навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
В захоплення красою життя, молодості та кохання
4 Я на гору круту крем’яную
Буду камінь важкий підіймать
І, несучи вагу ту страшную,
Буду пісню веселу співать.
Г страждання через нерозділене кохання

Д возвеличення краси природи; єдність її з мистецтвом

30. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та реплікою
Репліка
Герой (героїня)
1Ет, толкуй… Немає тепер у мене нічого – ані-ні!.. Що тепер я?.. Людський попихач, наймит?.. Пропало… все пропало!.. І добро, і душа пропала… бо немає правди на світі…
А Датан
2 – Ох, діти-діти! Як би ви знали, як то хочеться бачить вас хорошими людьми, щоб ви не черствий хліб їли…
Б Карпо Кайдаш
3Той на пострах безумцям усім
Між отсим поколінням
Най намальований буде всіма
І побитий камінням.   
В Чіпка Вариниченко
4Та я вас просю, ґазди, аби ви, як мете на світу неділю поле світити, аби ви ніколи мого горба не минали.
Г Мартин Боруля

Д Іван Дідух

31. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1Між народами бути терном за сю ласку велику
Справді варто в Єгові твоїм признавати владику.
А Єгова
2  А що ти усумнивсь на момент
Щодо волі моєї,
То, побачивши сю вітчину,
Сам не вступиш до неї.
Б Датан
3 – Може, голос, що вивів тебе
На похід той нещасний,
Був не з жадних горючих купин,
А твій внутрішній, власний?
В Авірон
4 – Горе вам, нетямучі раби,
На гордині котурні!
Бо ведуть вас, неначе сліпих,
Ошуканці і дурні.
Г Азазель

Д Мойсей

32. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 Був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве.
А Іван Палійчук
2 Тепер був уже легінь, стрункий і міцний, як смерічка, мастив кучері маслом, носив широкий черес і пишну кресаню.
Б Лаврін Кайдаш
3 …невсипущий хазяїн. Він чесною працею,своїми мозоляними руками надбав те, що має в господі. Він і тепер не лежить:рано встає, пізно лягає
В Гриць Чупруненко
4 Дуже молодий хлопець, гарний, чорнобривий, стрункий, в очах ще є щось дитяче; убраний так само в полотняну одежу, тільки з тоншого полотна; сорочка випущена… підперезана червоним поясом, коло коміра і на чохлах червоні застіжки; свити він не має, на голові бриль, на поясі ножик і ківшик з лика на мотузку
Г Карпо Кайдаш

Д Лукаш

33. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 На добрім хазяйстві набралась тіла, стала повна й червона, курила люльку, носила пишні шовкові хустки, а на воластій шиї блищало в неї стільки намиста, що челядь із заздрощів аж розсідалась.
А Кайдашиха
2 Молода повновида молодиця, у червоній хустці з торочками, у бурячковій спідниці, дрібно та рівно зафалдованій, так само зафалдований і зелений фартух з нашитими на ньому білими, червоними та білими стяжками… намисто дзвонить дукачами на білій пухкій шиї, міцна крайка тісно перетягає стан і від того кругла, заживна постать здається ще розкішнішою.
Б Мотря
3 Замолоду довго служила в дворі, у пана. куди її взяли дівкою. Вона вміла дуже добре куховарить і ще й тепер її брали до панів та до попів за куховарку на весілля, на хрестини та на храми.
В Килина
4 Як дівчина… ба ні, хутчій як панна, бо й руки білі, і сама тоненька, і якось так убрана не по-наськи.
Г Палагна

Д Мавка

34. Установіть відповідність між темою твору та його назвою
Тема твору
Назва твору
1 зображення життя жінок-інтелектуалок, які прагнуть краси в житті
А «Камінний хрест»
2 еміграція до Канади галицьких селян на межі XІX та XX столітті
Б «Тіні забутих предків»
3 зображення життя гуцулів у Карпатах на межі XІX та XX століть у гармонії з природою, традиціями та звичаями, з язичницькими й християнськими цінностями
В «Valse Mélancolique»
4 зображення світу людини та світу природи в гармонійних і суперечливих взаєминах
Г «Кайдашева сім’я»

Д «Лісова пісня»

35. Установіть відповідність між темою твору та його жанром
Тема твору
Жанр твору
1 роль митця та призначення мистецтва в суспільстві
А соціально-побутова повість
2 зображення смерті Мойсея як пророка, не признаного своїм народом
Б новела
3 зображення життя українського села в пореформену добу (друга половина XІX ст.) на прикладі однієї родини                 
В соціально-психологічний роман
4 зображення столітньої історії села  й долі правдошукача-бунтаря, «пропащої сили»
Г філософська поема

Д соціально-побутовий роман

36. Установіть відповідність між ідеєю твору  та його автором
Ідея твору
Автор
1 возвеличення незалежності й самодостатності жінки-творчої особистості
А Ольга Кобилянська
2 гімн природі, чистоті людських взаємин і почуттів; засудження бездуховного життя, обмеженого дрібними потребами й інтересами
Б Леся Українка
3 оспівування краси людських взаємин, пориву до щастя, незбагненної сили великого кохання
В Михайло Коцюбинський
4 єдність селянина з рідною землею
Г Іван Нечуй-Левицький

Д Василь Стефаник

37. Визначте, про який твір йдеться мова у висловлюванні
Висловлювання
Письменник
1 «…симфонія звуків та фарб» С. Петлюра
А «Хіба ревуть воли , як ясла повні?»
2 «… це заповіт українському народові» О. Білецький
Б «Intermezzo»
3 «Це перший «роман з народного життя», у якому змальовано майже столітню історію українського села» І. Франко
В «Кайдашева сім’я»
4 У цьому творі автор «… малює гірку картину розпаду українського патріархату під впливом індивідуалістичних змагань кожного члена родини» І. Франко
Г «Камінний хрест»

Д «Мойсей»



Відповіді надіслати до 21.05.2020. Щасти!

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...