середа, 27 травня 2020 р.

11 клас, українська мова

28.05.2020
11 клас
Українська мова
Підготовка до ЗНО-ДПА

Дорогі мої одинадцятикласники!
Ось і добіг кінця цей навчальний рік!
ВІТАЮ ВАС!!!
Був складний цей рік, мав багато сюрпризів, та ви з усим впоралися, залишилося лише вдало скласти ЗНО.
Тому завдання в блозі буду виставляти до 30 червня. Але виконувати їх можна за бажанням (бажання Віті та Ліани не розглядається)))) Ви виконуєте ОБОВ’ЯЗКОВО!!!

1. Повторити правила, що стосуються питань у поданих тестах.
2. Виконати завдання

9. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Через століт..я пройшла ця дивна оповідка ... до­машнє осідло тримається на печ..і й жорнах – двох хатніх кутах. (2) Адже, піч і жорна не тільки годували, обігрівали – вони гуртували людей у родин..у спілку. (3) Із появою землеробства наш далекий предок утрадиційнив найпростіші знаряд..я обробки зерна. (4) Такою первинною формою були жорна. (5) Потім з’явилися млини, а згодом і вітряки. (6) Млинарство в Україні відоме ще з давніх-давен.
1. Виділене слово (речення 6) можна замінити синонімічним фразеологізмом
А рукою подати
Б де козам роги правлять
В куди Макар телят не ганяв
Г за царя Гороха
2. Подовження приголосних звуків відбувається в усіх словах, ОКРІМ
А століт..я
Б печ..і
В родин..у
Г знаряд..я
3. Відокремленою прикладкою ускладнене речення
А перше
Б друге
В п’яте
Г шосте
4. Тире в другому реченні використано
А між підметом і присудком
Б для відокремлення поширеної прикладки
В між частинами безсполучникового речення
Г при узагальнювальному слові
5. На місці пропуску (речення 1) треба поставити
А тире
Б двокрапку
В кому
Г крапку з комою
6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В п’ятому
Г шостому



10. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Він народився в простій селян..ській хаті, яку ледь було помітно серед різної рослинності … золотих соняшників, ніжних мал...в, бузини, порічок й аґрусу. (2) Хата стояла на тихій вулиці села, яке є околицею містечка Сосниця на Чернігівщині. (3) Сашко виростав серед мудрих, прац..овитих, простих і добрих людей. (4) Його мати, велика трудівниця, любила все гарне і невтомно прикрашала землю своїми руками. (5) Батьківська розумна щедра вдача вирізьблювалась у душу вразливого хлопчика, і навіть, на схилі своїх літ Довженко не міг говорити про батька без щирого здивування та палкого захоплення.
1. Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах, ОКРІМ
А селян..ській (речення 1)
Б мал…в (речення 1)
В прац..овитих (речення 3)
Г бат..ківська (речення 5)
2. Правило чергування и-і порушено в реченні
А першому
Б другому
В четвертому
Г п’ятому
3. Простим є речення
А перше
Б друге
В четверте
Г п’яте
4. Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А перше
Б третє
В четверте
Г п’яте
5. На місці пропуску (речення 1) треба поставити
А тире
Б двокрапку
В кому
Г крапку з комою
6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому

11. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Характерна особливість традиційної композиції петриківського букета –  розміщення в центрі трьох великих квіток. (2) Від них відходять дрібні квіти, бутони й листя. (3) Завершується композиція тоненькими вусиками – стеблинами лугових рослин. (4) Народні … виконували петриківській розпис саморобними квачиками з котячої шерсті, фарби розводили на жовтку курячого яйця. (5) Митці досягали різних відтінків одного кольору, збагачуючи малюнок тонально і в кольоровому відношенні. (6) Народні майстри працювали відразу фарбами, без попереднього контуру олівцем.
1. Виділене слово (речення 4) можна замінити синонімом
А рум’янками
Б поливами
В барвами
Г пензликами
2. На місці пропуску (речення 4) має бути слово
А артисти
Б майстри
В виконавці
Г працівники
3. У формі знахідного відмінка вжито слово
А особливість
Б квіти
В розпис
Г майстри
4. Дієприслівниковий зворот вжито в реченні
А першому
Б третьому 
В п’яте
Г шосте
5. Відокремленою прикладкою ускладнено речення
А перше
Б третє
В четверте
Г шосте
6. Тире в першому реченні використано
А між підметом і присудком
Б для відокремлення поширеної прикладки
В між частинами безсполучникового речення
Г при узагальнювальному слові

12. Прочитайте текст і виконайте завдання 1 – 6
(1) Сволоком у конструкціях традиційного українського житла називався брус зі стовбура  дуба, чи липи, на якому держалася стеля в хаті. (2) Тримаючи на собі увесь мікрокосмос оселі, сволок символізував міцність, довговічність. (3) На думку наших предків, знаки, вирізьблені або намальовані на ньому, мали вберегти дім від злих сил. (4) І поки стояв на землі дім, сволок надійно захищав усіх, хто проживав у хаті.
1. Форму знахідного відмінка має слово
А брус
Б стеля
В міцність
Г сволок
2. Правило чергування у-в порушено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
3. Вставною сполукою ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
4. Відокремленим означенням ускладнено речення
А перше
Б друге
В третє
Г четверте
5. Дієприслівниковий зворот вжито в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому

Роботи надіслати до 01.06.2020. Щасти!

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...