05.05.2020
10 клас
Українська мова
Ознайомлювально-вивчальне читання науково-популярної, довідкової літератури. Тренувальні вправи
2. Опрацювати стор.242-243 підручника.
3. Виконати тестові завдання.
Тестові завдання з теми
«Дієприслівник»
1. Позначте неправильне
твердження
А дієприслівник
– це особлива незмінювана форма дієслова, яка називає дію чи стан, що
супроводжує названу присудком головну дію чи стан
Б дієприслівниковий
зворот та одиничний дієприслівник завжди відокремлюються комами
В дієприслівник набуває в реченні часового значення
дієслова-присудка
Г порушенням норми є речення, у яких дія, виражена
присудком, стосується різних виконавців
2. Позначте неправильне твердження
А у процесі утворення дієприслівників в основі дієслова
може відбуватися чергування о/і
Б дієприслівниковий
зворот у реченні виступає обставиною
В у реченні дієприслівниковий зворот завжди виділяється
комами, а в усному мовленні – інтонацією
Г у реченні дієприслівник може бути будь-яким членом
речення
3. Позначте суфікси, за допомогою яких творяться дієприслівники
недоконаного виду
А -учи, -ючи, -ачи, -ячи
Б -ти, -ть, -сь
В -ши, -учи, -ючи
Г -анн-, -янн-, -енн-
4. Позначте суфікси, за допомогою яких творяться дієприслівники доконаного
виду
А -анн-, -янн-, -енн-
Б -учи, -ючи, -ачи, -ячи
В -ти, -ть, -сь
Г -ши, -вши
5. Позначте рядок, у якому всі дієприслівники доконаного виду
А лежачи, заспівавши, танцюючи
Б закричавши, говорячи, слухаючи
В сказавши, прочитавши, зваривши
Г оглядаючи, бігаючи, відпочивши
6. Позначте рядок, у якому всі дієприслівники доконаного виду
А відходячи, проспівавши, фарбуючи
Б відходячи, струшуючи, схаменувшись
В поспішаючи, пославши, втрачаючи
Г почувши, сповістивши, згорівши
7. Позначте рядок, у якому всі дієприслівники недоконаного виду
А гортаючи, дивуючись, стежачи
Б бачачи, сидячі, залишаючи
В сяючи, вишивши, поспішаючи
Г витримавши, вітаючись, зустрівши
8. Позначте рядок, у якому всі дієприслівники недоконаного виду
А затихаючи, прокинувшись, тремтячи
Б згинувши, примножуючи, простягнувши
В одягаючись, сміючись, ховаючись
Г мандруючи, знайшовши, розсміявшись
9. Позначте речення, у якому немає дієприслівника недоконаного виду
А Зустрівши знайомих, вітайся першим.
Б Вітаючись, зніми кашкет або шапку.
В Вітаючись зі старшими або дівчиною, першим руки не
подавай.
Г Простягаючи руку, зніми з неї рукавичку.
10. Позначте речення, у якому немає дієприслівника недоконаного виду.
А Переходячи вулицю, подивись спочатку ліворуч, чи не
рухається на тебе транспорт.
Б Дійшовши до середини, подивись праворуч, чи не загрожує
небезпека звідти.
В Переходячи вулицю, уважно стеж за сигналами світлофора.
Г Проходячи повз арку, автостоянку, гараж, будь
обережний: звідти може виїхати автомобіль.
11. Позначте рядок, у якому за допомогою суфіксів -учи, -ючи утворяться
дієприслівники від обох дієслів рядка
А ловити, лежати
Б боротися, танцювати
В сидіти, стояти
Г вишивати, залишати
12. Позначте рядок, у якому за допомогою суфіксів -ачи, -ячи утворяться
дієприслівники від обох дієслів рядка
А відчинити, носити
Б ловити, говорити
В готувати, клеїти
Г повертати, планувати
13. Помилковою є форма дієприслівника в рядку
А спізнившись, закривши, слухавши
Б прибігши, добігаючи, креслячи
В з’ївши, жовтіючи, привласнивши
Г сідаючи, сидячи, запланувавши
14. Допущено орфографічну помилку в рядку
А піднявши до сонця свої голівки
Б тремтячи від зимового холоду
В в’янучи на підвіконні
квіти
Г витрачаючи даремно гроші
15. Літеру и треба
писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А бажаюч… повинні записатися
Б співаюч…
сучасні пісні
В залишивш… на
снігу слід
Г струсивш… з
себе рештки снігу
16. Літеру и треба
писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А кладуч…
в корзину, квітуюч… в степу
Б співати
крокуюч…, стояч… у воді
В ревуч… вітри, робоч…
люди
Г лежач… на камені,
тремтяч… ховатися
17. Літеру и
треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А Бажаюч… поїхати на екскурсію, десятикласники вибрали
найкращий маршрут.
Б Бажаюч… поїхати на екскурсію повинні записатися в
класного керівника.
В Шумлять, хвилююч…сь, жита.
Г Я затамував подих, вдивляюч…сь в нічну темряву.
18. Літеру и
треба писати на місці пропусків у всіх рядках, ОКРІМ
А Тремтяч… від холоду, Сашко вбіг у хату.
Б Співають ідуч… дівчата.
В Тепер, співаюч…, дівчата тією стежкою ідуть на спільну
працю.
Г Тремтяч… звуки линули над водою.
19. Дієприслівниковий зворот ужито в реченні (розділові
знаки пропущено)
А Ми
ліземо з кручі в чорну холодну прірву підпираємо одне одного плечима.
Б На тину півень
горланить розчепірив дзьоба ножицями.
В Понуривши
голову конячина тюпала степом.
Г Незважаючи на дощову погоду настрій у мандрівників був
піднесений.
20. Дієприслівниковий зворот ужито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Солодкою стрілою пізній цвіт скрадаючися приморозок ранить.
Б Невгавучий шелест скрадав усі інші звуки.
В Думки його повернулися назад малювали скаліченого діда Уласа.
Г Прохаючи когось допомогти кажуть: «Будь ласкавий…»
21. Одиничний
дієприслівник ужито в реченні (розділові знаки пропущено)
А Біля
машин горіли багаття, і солдати стовпившись навколо них грілись.
Б Увечері
завісивши вікна ми пекли в лежанці картоплю.
В Умившись
дядько одягав чисту сорочку й сідав до столу.
Г Стояли вони
мовчазні вдивляючись у далеке минуле своє і своїх батьків.
22. Правильно розставлено
розділові знаки в реченнях,ОКРІМ
А Почувши,
що я прокинувся, бабуся, підрум’янена, розімліла коло вогню, зазирала в мій
закуток.
Б Над
луками, залитими квітневою повінню, холонув вечір, зануривши в мілкі прибережки
далеке полум’я хмар.
В Пронизливо і
пристрасно кричали чайки стрічаючи день.
Г Сонце
пригрівало дужче й дужче, висмоктуючи з землі гарячу душну вологу.
23. Правильно розставлено розділові знаки в реченнях, ОКРІМ
А На
півдні України, стелячись зеленою скатертиною, розкинулися родючі землі Таврії.
Б Запорожець,
підгорнувши ноги, виграє на бандурі.
В Завзятий
відпочиває обтираючи піт, а ледачий мучиться перевертаючись на другий бік.
Г Степом
широким, припавши до гриви, месник летів на пекельнім коні.
24. Правильно розставлено розділові знаки в реченнях, ОКРІМ
А Іноді туман на
озері розривається, одкриваючи блідо-блакитну воду.
Б Літа не минули,
лиш втомившись жаром палким, на хвилину заснули.
В Вертаючись
додому, Юхим з греблі побачив сина.
Г На
всі запитання хлопець відповідав не моргнувши оком.
25. Правильно розставлено розділові знаки в реченні
А Пахне м’ята, хліба радіючи цвітуть.
Б Пахне м’ята, хліба, радіючи цвітуть.
В Пахне м’ята, хліба, радіючи, цвітуть.
Г Пахне, м’ята, хліба радіючи цвітуть.
26. Одиничний дієприслівник треба виділяти в реченні
А Часом Остап зупинявся прислухаючись.
Б Дівчата йшли
співаючи.
В Ненька встигала і підбілити хату, і хліб спекти не
поспішаючи.
Г Курличучи журавлі пролетіли над селом.
27. Одиничний дієприслівник треба виділяти в реченні
А Дівчата вишивали рушники не
покладаючи рук.
Б Сорочки дівчата
гаптували усміхаючись.
В Дівчина
стрепенувшись підвела голову.
Г Безлюдна вуличка причаїлась дрімаючи.
28. Граматично правильне
закінчення речення «Читаючи «Кайдашеву сім’ю» І. Нечуя-Левицького...
А вас
зацікавлять багато епізодів
Б звертається
увага на багатство мови
В збагачується
ваше мовлення
Г ви збагачуєте
своє мовлення
29. Граматично правильне
закінчення речення «Приїхавши до Києва…
А усіх гостей радо зустрічає Хрещатик
Б мене одразу захопив п’янкий аромат каштанів
В школярі відвідали Софіївську площу
Г мене зачарував Будинок з химерами архітектора
Городецького.
30. Пунктуаційну помилку
допущено в реченні
А Остаточно струсивши з себе рештки нічної пітьми,
прокинувся ліс.
Б Сорока застрекотіла і, розпустивши хвіст, полетіла
геть.
В З самого ранку, виплутавшись із тенет туману,
вигулькнуло сонце.
Г Не ворухнувшись у лося все напружилось, ладен був
зробити скок у гущавину.
31. Граматичну помилку
допущено в реченні
А Люди, вирізуючи ножем на деревах написи або малюнки, не
уявляють собі, що заподіяли дереву.
Б Навіть зробивши в корі дерева невеликий надріз, завдаєш
рослині великої шкоди.
В Втративши багато соку, дерево гине.
Г Пожовтівше листя м’яким килимом вкривало землю.
32. Граматичну помилку
допущено в реченні
А Остап сидів, обнявши голову руками, й думав.
Б Згадуючи своє життя, у Соломії покотилися сльози.
В Минувши ярок, шлях повертав геть круто поза садком.
Г Почали люди серпи гострити, готуючись до жнив.
33. Граматичну помилку
допущено в реченні
А Бажаючи знати й запам’ятати матеріал надовго, я заучую
його.
Б Засвоюю тексти, повторюючи їх невеликими шматками.
В Запам’ятовую будь-що, записуючи, малюючи схеми, графіки
тощо.
Г Отримавши у вівторок завдання на п’ятницю, мені треба
вивчити одразу, не чекаючи четверга.
34. Граматичну помилку
допущено в реченні
А Мати
з любов’ю рушник вишивала, долю мережачи дітям своїм.
Б Приходячи
до породіллі з рушником, вшановувалась поява нової людини.
В Зустрічаючи
і проводжаючи дорогих гостей, на рушнику подавали хліб.
Г Лиш
зрозумівши значення символів, ми зможемо «прочитати» рушник.
35. Правильно побудоване речення
А Виходячи з вагона, у моєї валізки відірвалась ручка.
Б Сидячи в автобусі, мені стало млосно і заболіла голова.
В Приїхавши в село, ми милувалися красою навколишньої
природи.
Г Підбігаючи до фінішу, нам аплодували глядачі.
36. Правильно побудоване речення
А Побачивши
картини Катерини Білокур, мене охопило зачарування.
Б Повертаючись із прогулянки, нас у дорозі застала злива.
В Готуючись
до іспитів, учень повторив увесь вивчений матеріал.
Г Виходячи з
дому, мене засліпило яскраве сонце.
Немає коментарів:
Дописати коментар