четвер, 14 травня 2020 р.

11 клас, українська література

14.05.2020
11 клас
Українська література
Підготовка до ЗНО-ДПА



1. Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=5u1a9MfVgsU

та https://www.youtube.com/watch?v=cfFbtb8Xc_0

2.  Згадаймо твори, які винесені на ЗНО за 7-9 класи)))Виконайте завдання формату ЗНО


ВАРІАНТ 1
1. Питання «Откуда єсть пошла Руская земля» з’ясовується у вступі до твору
А «Слово про похід Ігорів»
Б «Чорна рада»
В «Кавказ»
Г «Повість минулих літ»
Д «Захар Беркут»
2. Утеча Ігоря з половецької неволі – сюжетний елемент
А експозиції
Б зав’язки
В розвитку дії
Г кульмінації
Д розв’язки
3. Вступ (заспів), чотири частини, закінчення, розлогі високохудожні описи природи, авторські роздуми – ознаки твору
А «Захар Беркут»
Б «Слово про похід Ігорів»
В «Чорна рада»
Г «Сон («У всякого своя доля»)»
Д «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
4. У 1185 році відбуваються події у творі, героями якого є
А Максим та Тугар Вовк
Б Ігор та Всеволод
В Наталка Полтавка та Петро
Г Венера та Юнона
Д Черевань та Божий чоловік
5. Зрадників та бюрократів, розпусників і пияків, ледарів і підлабузників засуджує герой
А Григорія Сковороди
Б Тараса Шевченка
В Пантелеймона Куліша
Г Івана Франка
Д Івана Котляревського
6. Про паразитів, які звикли жити за рахунок інших, йдеться у творі
А «Всякому місту звичай – звичай і права»
Б «Бджола і Шершень»
В «De Libertate»
Г «Чорна рада»  
Д «Кавказ»
7. У творі ««De libertate» автор називає «батьком вольності»
А Северина Наливайка
Б Богдана Хмельницького
В Івана Мазепу
Г Тараса Трясила
Д Івана Сулиму
8. Річка Дунай як образ-символ великого горя згадується у творі
А «Ой Морозе, Морозенко»
Б «Чи не той то хміль»
В «Дума про Марусю Богуславку»
Г «Кавказ»
Д «Ой летіла стріла»
9. Ознаками балади є всі названі елементи, ОКРІМ
А невелика кількість персонажів
Б складність будови  
В драматична, часто несподівана розв’язка  
Г легендність та фантастичність
Д напружений сюжет
10. На світлині зображено місце подій у творі
А «Ой летіла стріла»
Б «Чи не той то хміль»
В «Дума про Марусю Богуславку»
Г «Кавказ»
Д «Ой Морозе, Морозенко»



11. Пісню Марусі Чурай використано у творі, героїня якого
А стає покриткою
Б спалює себе через коханого
В чекає коханого чотири роки 
Г відмовляється від батька й переходить на бік громади
Д була викрадена одним із героїв
12. Розлука дівчини з коханим-бідняком та можливе одруження з осоружним багачем – основний мотив твору, який автор визначив як
А сатирична поема
Б комедія
В трагікомедія
Г опера малоросійська у двох діях
Д опера малоросійська у трьох діях
13. Присвяти мають обидва твори в рядку
А «Кавказ» та «Наталка Полтавка»
Б «Катерина» та «Чорна рада»
В «Кавказ» та «Катерина»
Г «Енеїда» та «Кавказ»
Д «Наталка Полтавка» та «Катерина»
14. До ліро-епічного належить твір, у якому
А є пролог-звернення поета до дівчат із застереженням не кохатися із москалями
Б оспівується духовна велич людини з народу
В у протиставленні золота і свободи перемагає свобода
Г зображується перемога козаків під проводом Богдана Хмельницького в битві під Жовтими Водами
Д оспівується боротьба козаків під керівництвом Морозенка з татарами
15. На козацькі літописи Граб’янки й Самовидця  спирався автор твору, герої якого
А Захар Беркут та Мирослава
Б Низ та Евріал
В Катерина та московський офіцер
Г Кирило Тур та Петро Шраменко
Д возний та виборний
16. Події доби Руїни 1663 року зображено у творі
А «Кавказ»
Б «Чорна рада»
В «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
Г «Захар Беркут»
Д «Сон («У всякого своя доля»)»
17. Боярин, якому князь подарував землі Тухольщини, – герой твору, у якому основна думка виражена в словах
А «Сила народу – в його єдності»
Б «Борітеся – поборете»
В «Хто не журиться, не плаче, то той ніколи й не радіє»
Г «Пребезумний в серці скаже, що Бога немає»
Д «Якби ви вчились так, як треба, той мудрість би була своя»
18. Легенда про «закляте озеро» як позасюжетний елемент наявна у творі
А «Чорна рада»
Б «Кавказ»
В «Захар Беркут»
Г «Енеїда»
Д «Слово про похід Ігорів»
19. На ілюстрації зображено героїв твору, у якому порушуються усі названі проблеми, ОКРІМ
А стосунків батьків і дітей
Б кохання, вірності, самопожертви  
В козацтва, Запорозької Січі, її місця в історії
Г патріотизму, захисту рідної землі
Д морального вибору


20. Поділ персонажів на позитивних і негативних; одновимірність характеру; правило трьох єдностей; розгортання сюжету лінійно, практикування концентричних сюжетів – основні ознаки
А класицизму
Б бароко
В реалізму
Г романтизму
Д сентименталізму
21. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його жанром
Герой (героїня)
Жанр твору
1 Кирила Тур
А історична повість
2 Катерина
Б дума
3 Горпина Терпелиха
В історичний роман
4 Маруся Богуславка
Г соціально-побутова драма

Д соціально-побутова поема
22. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
Герой (героїня)твору
1 Наталка
А Михайло Черевань
2 Дідона
Б Катерина
3 Петро Шраменко    
В Мирослава
4 Захар Беркут
Г Микола

Д Турн
23. Установіть відповідність між закоханими літературними героями
Героїня твору
Герой твору
1 Мирослава
А Петро
2 Ярославна
Б Петро Шраменко
3 Наталка
В Микола
4 Леся Черевань
Г Максим Беркут

Д Ігор
24. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Енеїда»
А балада
2 «Заповіт»
Б історична повість
3 «Захар Беркут»
В історична пісня
4 «Чи не той то хміль»
Г бурлескно-травестійна поема

Д ліричний вірш
25. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Повість минулих літ»
А героїчна поема
2 «Слово про похід Ігорів»
Б сатирична поема
3 «Всякому місту – звичай і права…»
В літопис
4 «Кавказ»
Г ліричний вірш

Д філософсько-сатирична пісня
26. Установіть відповідність між назвою твору та його автором
Назва твору
Автор твору
1 «Віють вітри, віють буйні»
А Григорій Сковорода
2 «Кавказ»
Б Маруся Чурай
3 «Енеїда»
В Тарас Шевченко
4 «Бджола і Шершень»
Г Іван Котляревський

Д Пантелеймон Куліш
27. Установіть відповідність між творами одного автора
Назва твору
Назва твору
1 «Енеїда»
А «Засвіт встали козаченьки»
2 «Кавказ»
Б «Всякому місту – звичай і права…»
3 «Віють вітри, віють буйні»
В «Наталка Полтавка»
4 «Бджола і Шершень»
Г «Заповіт»

Д «Захар Беркут»
28. Установіть відповідність між темою твору та його назвою
Тема твору
Назва твору
1 зображення боротьби карпатської громади проти нашестя монголів
А «Дума про Марусю Богуславку»
2 зображення трагічної долі жінки-покритки й дитини-безбатченка в кріпосному суспільстві
Б «Захар Беркут»
3 відтворення часів боротьби українського народу з турками та тривалого перебування козаків у ворожому полоні
В «Чорна рада»
4 зображення історичних подій доби Руїни
Г «Катерина»

Д «Наталка Полтавка»
29. Установіть відповідність між темою твору та його назвою
Тема твору
Назва твору
1 глузливе зображення панівного класу України XVІІІ століття з його паразитизмом, жорстокістю, хабарництвом, пияцтвом, соціальною й моральною нікчемністю
А «Енеїда»
2 зображення загарбницької війни Російської імперії на Кавказі
Б «Наталка Полтавка»
3 зображення життя й побуту українських селян на початку XІX століття; вірність у коханні людей з народу
В «Дума про Марусю Богуславку»
4 оспівування суму за вбитим стрілою вдовиним сином
Г «Кавказ»

Д «Ой летіла стріла»
30. Установіть відповідність між ідеєю твору та його назвою
Ідея твору
Назва твору
1 утвердження безсмертності українського народу, його ментальності, культури, мови, волелюбного духу; засудження жорстокості панівної верхівки
А «Слово про похід Ігорів»
2 неприйняття насильства, поневолення людей; заклик до об’єднань зусиль народів для боротьби проти спільного ворога – російського царату
Б «Енеїда»
3 засудження самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірно підданства й аморальності земляків-перевертнів
В «Кавказ»
4 утвердження думки про необхідність національної злагоди між українцями
Г «Сон («У всякого своя доля…»)

Д «Чорна рада»
31. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 «…здоровенний козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі, униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густії брови аж геть піднялись над тими очима…»
А Мирослава
2 «…Не мала вона пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в незвичайній силі мускулів, у смілості й рішучості, властивій тільки мужчинам, що виросли в ненастанній боротьбі з супротивними обставинами»
Б Кирило Тур
3 «…молодиця сміла,
Бо все з воєнними жила,
І бите з ними м’ясо їла,
І по трактирах пунш пила;
Частенько на соломі спала,
В шинелі сірій щеголяла…»  
В Макогоненко
4 «…Чоловік і добрий, так біда – хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається; де не посій, там і вродиться…»
Г Юнона

Д Венера
32. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 «…Був мужчина, як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубим, чорним волоссям, він і сам подобав на одного з тих злющих тухольських медведів»
А Максим Беркут
2 «Він добрий був син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити й золоту свою славу гряззю закаляти»
Б Тугар Вовк
3 «… мов здоровий дубчак між явориною, визначався між усім тухольським парубоцтвом»
В Іван Брюховецький
4 «Тільки похитувався, гладячи черево; а щоки – як кавуни: сміявся од щирого серця. Така була в його вдача»
Г Петро Шраменко

Д Черевань
33. Установіть відповідність між уривком з твору та його жанром
Уривок з твору
Жанр твору
1 Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
А сатирична поема
2 «А пан глянув... одвернувся..
Пізнав, препоганий,
Пізнав тії карі очі,
Чорні бровенята...»
Б бурлескно-травестійна поема
3 Ти знаєш, він який суціга,
Паливода і горлоріз;
По світу як іще побіга,
Чиїхсь багацько виллє сліз.
В філософсько-сатирична пісня
4 Знаю, що смерть – як коса замашна,
Навіть царя не обійде вона.
Байдуже смерті, мужик то чи цар,-
Все пожере, як солому пожар.
Г ліричний вірш

Д соціально-побутова поема
34. Установіть відповідність між уривком з твору та його назвою
Уривок з твору
Назва твору
1 Ой матінка плаче.
Поки жити буде;
А сестриця плаче.
Поки не забуде;
А миленька плаче.
Поки його бачить.
А «Чи не той то хміль»
2 Вони, ж його не стріляли
 І на чверті не рубали,
Тільки з його, молодого,
Живцем серце взяли.
Б «Ой летіла стріла»
3 Не по однім ляшку
Заплакали діти.
Ген, там річка,
Через річку глиця –
Не по однім ляшку
Зосталась вдовиця...
В «Ой Морозе, Морозенку»
4 – Яка ж бо то, мій синочку, 
Година настала, 
Щоб чужая дитиночка 
За рідную стала?
Г «Віють вітри, віють буйні»

Д «Засвіт встали козаченьки»
35. Установіть відповідність між уривком з пісні та її видом
Уривок з пісні
Вид пісні
1 Посеpединi пан хоpунжий
Пiд ним кониченько,
пiд ним воpоненький сильно дужий
Гей долиною гей широкою сильно дужий.
А календарно-обрядова пісня
2 Чи не той то хміль,
Що коло тичин в’ється?
Ой, той то Хмельницький,
Що з ляхами б’ється.
Б історична пісня
3 До межі, женчики, до межі,
Бо мої пиріжечки у діжі.
До краю, женчики, до краю,
То я вам пиріжечка покраю.
В родинно-побутова пісня
4 Пісня та мила, пісня та люба,
Все про кохання, все про любов.
Як ми любились та й розійшлися,
Тепер навіки зійшлися знов.
Г суспільно-побутова пісня

Д балада
36. Установіть відповідність між перифразами та письменниками
Перифраза на письменника
Письменник
1 Коперник українського слова
А Григорій Сковорода
2 український Сократ
Б Тарас Шевченко
3 Пророк України
В Іван Франко
4 автор першого історичного роману
Г Іван Котляревський

Д Пантелеймон Куліш
37. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1 …Бач, возний – так і бундючиться, що помазався паном. Юриста завзятий і хапун такий, що з рідного батька злупить.
А Микола
2  Батьки наші казали нам: шкідного і непотрібного члена громади, розбійника, конокрада або постороннього, що без волі громади забирав би громадські землі, з родиною такого прогнати з границь громадських, а дім його розвалити і зрівняти з землею.
Б Петро
3На комедії одні виходять –  поговорять, поговорять та й підуть; другі ж вийдуть те ж роблять; деколи під музику співають, сміються, плачуть, лаються…
В Яким Сомко
4Зложити до купи обидва береги Дніпрові, щоб обидва… приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка (Тетерю) з України, одтиснем ляхів до самої Случі – і буде велика одностайна Україна.
Г Захар Беркут

Д Макогоненко
38. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1 – Один брат,
 один світ світлий – ти, Ігорю!
 Обидва ми Святославичі!
 Сідлай, брате, свої бистрії коні,
 а мої вже готові,
 осідлані під Курськом, попереду.
А Максим
2 – Доля звичайно тих найвище підносить, кого думає найнижче зіпхнути.
Б Захар Беркут
3 – Возний – пан, чиновний і багатий, а я не маю нічого. Вам із матір’ю треба подпори і защити, а я через себе ворогів вам прибавлю, а не помощ подам.
В Ігор
4 – Браття і дружино!
 Лучче ж би потятим бути,
 аніж полоненим бути…
Г Петро

Д Всеволод
39. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його  реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1 Хоч і тяжко голові без плечей –
 Зле й тілу без голови,  
Руській землі – без князя Ігоря.
А Низ
2 – Батьки і браття! Нинішня наша побіда – велике діло для нас. Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і дружністю.
Б Захар Беркут
3У цю ніч з вечора одягали мене, –  рече, – чорним покривалом на кроваті тисовій, черпали мені сине вино з горем змішане, сипали мені з порожніх сайдаків степовиків поганих  великий жемчуг на лоно
 і ніжили мене.
В Святослав
4 – Росту, як при шляху горох;
Без нені, без отця дитина,
Еней отець, а неня – Бог...
Іду хоть за чужу отчизну
Г Евріал

Д Боян
40. Установіть відповідність між  назвою твору та ключовими словами до нього
Назва твору
Ключові слова
1 «Слово про похід Ігорів»
А 2 дії, малоросійська опера
2 «Бджола і Шершень»
Б події від створення світу до часів Нестора Літописця
3 «Повість минулих літ»
В життєвий ідеал – чисте сумління; збірка «Сад божественних пісень»
4 «Всякому місту – звичай і права…»
Г збірка «Байки харківські», алегорія, сила

Д заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів


Відповіді надіслати до 18.05.2020. Щасти!

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...