14.05.2020
11 клас
Українська література
Підготовка до ЗНО-ДПА
1. Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=5u1a9MfVgsU
та https://www.youtube.com/watch?v=cfFbtb8Xc_0
2. Згадаймо твори, які винесені на ЗНО за 7-9 класи)))Виконайте завдання формату ЗНО
ВАРІАНТ 1
1. Питання «Откуда єсть пошла Руская земля» з’ясовується у вступі до твору
А «Слово
про похід Ігорів»
Б «Чорна
рада»
В «Кавказ»
Г «Повість
минулих літ»
Д «Захар
Беркут»
2. Утеча Ігоря з половецької
неволі – сюжетний елемент
А експозиції
Б зав’язки
В розвитку
дії
Г кульмінації
Д розв’язки
3. Вступ (заспів), чотири частини, закінчення, розлогі
високохудожні описи природи, авторські роздуми – ознаки твору
А «Захар
Беркут»
Б «Слово
про похід Ігорів»
В «Чорна
рада»
Г «Сон
(«У всякого своя доля»)»
Д «І
мертвим, і живим, і ненародженим…»
4. У 1185 році відбуваються події
у творі, героями якого є
А Максим
та Тугар Вовк
Б Ігор
та Всеволод
В Наталка
Полтавка та Петро
Г Венера
та Юнона
Д Черевань та Божий
чоловік
5. Зрадників та бюрократів, розпусників і пияків, ледарів
і підлабузників засуджує герой
А Григорія
Сковороди
Б Тараса
Шевченка
В Пантелеймона
Куліша
Г Івана
Франка
Д Івана
Котляревського
6. Про паразитів, які звикли жити за рахунок інших,
йдеться у творі
А «Всякому
місту звичай – звичай і права»
Б «Бджола
і Шершень»
В «De Libertate»
Г «Чорна
рада»
Д «Кавказ»
7. У творі ««De libertate» автор називає «батьком вольності»
А Северина Наливайка
Б Богдана Хмельницького
В Івана Мазепу
Г Тараса Трясила
Д Івана Сулиму
8. Річка Дунай як образ-символ великого горя згадується у
творі
А «Ой Морозе,
Морозенко»
Б «Чи не той то хміль»
В «Дума про Марусю
Богуславку»
Г «Кавказ»
Д «Ой летіла стріла»
9. Ознаками балади є всі названі
елементи, ОКРІМ
А невелика
кількість персонажів
Б складність
будови
В драматична,
часто несподівана розв’язка
Г легендність та фантастичність
Д напружений сюжет
10. На світлині зображено місце подій у творі
А «Ой летіла стріла»
Б «Чи не той то хміль»
В «Дума про Марусю
Богуславку»
Г «Кавказ»
Д «Ой Морозе, Морозенко»
11. Пісню Марусі Чурай використано у творі, героїня якого
А стає покриткою
Б спалює себе через
коханого
В чекає коханого чотири
роки
Г відмовляється від
батька й переходить на бік громади
Д була викрадена одним із
героїв
12. Розлука
дівчини з коханим-бідняком та можливе одруження з осоружним багачем – основний
мотив твору, який автор визначив як
А сатирична поема
Б комедія
В трагікомедія
Г опера малоросійська у двох діях
Д опера малоросійська у
трьох діях
13. Присвяти мають обидва твори в рядку
А «Кавказ» та «Наталка
Полтавка»
Б «Катерина» та «Чорна
рада»
В «Кавказ» та
«Катерина»
Г «Енеїда» та «Кавказ»
Д «Наталка Полтавка» та
«Катерина»
14. До ліро-епічного належить твір, у якому
А є пролог-звернення поета до дівчат із застереженням не кохатися із
москалями
Б оспівується духовна
велич людини з народу
В у протиставленні
золота і свободи перемагає свобода
Г зображується перемога козаків під проводом Богдана
Хмельницького в битві під Жовтими Водами
Д оспівується боротьба
козаків під керівництвом Морозенка з татарами
15. На козацькі літописи Граб’янки й Самовидця спирався автор твору, герої якого
А Захар Беркут та
Мирослава
Б Низ та Евріал
В Катерина та
московський офіцер
Г Кирило Тур та Петро
Шраменко
Д возний та виборний
16. Події доби Руїни 1663 року зображено у творі
А «Кавказ»
Б «Чорна рада»
В «І мертвим, і живим,
і ненародженим…»
Г «Захар Беркут»
Д «Сон («У всякого своя
доля»)»
17. Боярин, якому князь подарував землі Тухольщини, –
герой твору, у якому основна думка виражена в словах
А «Сила народу – в його
єдності»
Б «Борітеся – поборете»
В «Хто не журиться, не
плаче, то той ніколи й не радіє»
Г «Пребезумний в серці
скаже, що Бога немає»
Д «Якби ви вчились так,
як треба, той мудрість би була своя»
18. Легенда про «закляте озеро» як позасюжетний елемент
наявна у творі
А «Чорна рада»
Б «Кавказ»
В «Захар Беркут»
Г «Енеїда»
Д «Слово про похід
Ігорів»
19. На ілюстрації зображено героїв твору, у якому
порушуються усі названі проблеми, ОКРІМ
А стосунків батьків і дітей
Б кохання, вірності, самопожертви
В козацтва, Запорозької Січі, її місця в історії
Г патріотизму, захисту рідної землі
Д морального вибору
20.
Поділ персонажів на позитивних і негативних; одновимірність характеру; правило
трьох єдностей; розгортання сюжету лінійно, практикування концентричних сюжетів
– основні ознаки
А класицизму
Б бароко
В реалізму
Г романтизму
Д сентименталізму
21. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його жанром
Герой (героїня)
|
Жанр твору
|
1 Кирила Тур
|
А історична повість
|
2 Катерина
|
Б дума
|
3 Горпина Терпелиха
|
В історичний роман
|
4 Маруся Богуславка
|
Г соціально-побутова
драма
|
|
Д соціально-побутова поема
|
22. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
|
Герой (героїня)твору
|
1 Наталка
|
А Михайло Черевань
|
2 Дідона
|
Б Катерина
|
3 Петро
Шраменко
|
В Мирослава
|
4 Захар Беркут
|
Г Микола
|
|
Д Турн
|
23. Установіть відповідність між закоханими літературними
героями
Героїня твору
|
Герой твору
|
1 Мирослава
|
А Петро
|
2 Ярославна
|
Б Петро Шраменко
|
3 Наталка
|
В Микола
|
4 Леся Черевань
|
Г Максим Беркут
|
|
Д Ігор
|
24. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Енеїда»
|
А балада
|
2 «Заповіт»
|
Б історична повість
|
3 «Захар Беркут»
|
В історична пісня
|
4 «Чи не той то
хміль»
|
Г бурлескно-травестійна
поема
|
|
Д ліричний вірш
|
25. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Повість минулих
літ»
|
А героїчна поема
|
2 «Слово про похід
Ігорів»
|
Б сатирична поема
|
3 «Всякому місту – звичай
і права…»
|
В літопис
|
4 «Кавказ»
|
Г ліричний вірш
|
|
Д філософсько-сатирична
пісня
|
26. Установіть відповідність між назвою твору та його
автором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 «Віють вітри, віють
буйні»
|
А Григорій Сковорода
|
2 «Кавказ»
|
Б Маруся Чурай
|
3 «Енеїда»
|
В Тарас Шевченко
|
4 «Бджола і Шершень»
|
Г Іван Котляревський
|
|
Д Пантелеймон Куліш
|
27. Установіть відповідність між творами одного автора
Назва твору
|
Назва твору
|
1 «Енеїда»
|
А «Засвіт встали
козаченьки»
|
2 «Кавказ»
|
Б «Всякому місту –
звичай і права…»
|
3 «Віють вітри, віють
буйні»
|
В «Наталка Полтавка»
|
4 «Бджола і Шершень»
|
Г «Заповіт»
|
|
Д «Захар Беркут»
|
28. Установіть відповідність між темою твору та його
назвою
Тема твору
|
Назва твору
|
1 зображення боротьби карпатської громади проти нашестя
монголів
|
А «Дума про Марусю
Богуславку»
|
2 зображення трагічної долі жінки-покритки й
дитини-безбатченка в кріпосному суспільстві
|
Б «Захар Беркут»
|
3 відтворення часів боротьби українського народу з
турками та тривалого перебування козаків у ворожому полоні
|
В «Чорна рада»
|
4 зображення
історичних подій доби Руїни
|
Г «Катерина»
|
|
Д «Наталка Полтавка»
|
29. Установіть відповідність між темою твору та його
назвою
Тема твору
|
Назва твору
|
1 глузливе
зображення панівного класу України XVІІІ
століття з його паразитизмом, жорстокістю, хабарництвом, пияцтвом, соціальною
й моральною нікчемністю
|
А «Енеїда»
|
2 зображення
загарбницької війни Російської імперії на Кавказі
|
Б «Наталка Полтавка»
|
3 зображення
життя й побуту українських селян на початку XІX
століття; вірність у коханні людей з народу
|
В «Дума про Марусю
Богуславку»
|
4 оспівування суму за вбитим стрілою
вдовиним сином
|
Г «Кавказ»
|
|
Д «Ой летіла стріла»
|
30. Установіть відповідність між ідеєю твору та його
назвою
Ідея твору
|
Назва твору
|
1 утвердження
безсмертності українського народу, його ментальності, культури, мови,
волелюбного духу; засудження жорстокості панівної верхівки
|
А «Слово про похід Ігорів»
|
2 неприйняття
насильства, поневолення людей; заклик до об’єднань зусиль народів для
боротьби проти спільного ворога – російського царату
|
Б «Енеїда»
|
3 засудження
самодержавства й кріпосництва в Російській імперії, вірно підданства й аморальності
земляків-перевертнів
|
В «Кавказ»
|
4 утвердження
думки про необхідність національної злагоди між українцями
|
Г «Сон («У всякого своя доля…»)
|
|
Д «Чорна рада»
|
31. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 «…здоровенний
козарлюга. Пика широка, засмалена на сонці; сам опасистий; довга, густа
чуприна, піднявшись перше вгору, спадала за ухо, як кінська грива; уси довгі,
униз позакручувані, аж на жупан ізвисали; очі так і грають, а чорні, густії
брови аж геть піднялись над тими очима…»
|
А Мирослава
|
2 «…Не мала вона
пари між своїми ровесницями, так се в природній свободі свого поводження, в
незвичайній силі мускулів, у смілості й рішучості, властивій тільки мужчинам,
що виросли в ненастанній боротьбі з супротивними обставинами»
|
Б Кирило Тур
|
3 «…молодиця
сміла,
Бо
все з воєнними жила,
І
бите з ними м’ясо їла,
І
по трактирах пунш пила;
Частенько
на соломі спала,
В
шинелі сірій щеголяла…»
|
В Макогоненко
|
4 «…Чоловік і добрий, так біда – хитрий, як
лисиця, і на всі сторони мотається; де не посій, там і вродиться…»
|
Г Юнона
|
|
Д Венера
|
32. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 «…Був мужчина,
як дуб. Плечистий, підсадкуватий, з грубим, чорним волоссям, він і сам
подобав на одного з тих злющих тухольських медведів»
|
А Максим Беркут
|
2 «Він добрий був
син і щирий козак; лучче йому з нудьги загинути, ніж панотця навік преогорчити
й золоту свою славу гряззю закаляти»
|
Б Тугар Вовк
|
3 «…
мов здоровий дубчак між явориною, визначався між усім тухольським
парубоцтвом»
|
В Іван Брюховецький
|
4 «Тільки
похитувався, гладячи черево; а щоки – як кавуни: сміявся од щирого серця.
Така була в його вдача»
|
Г Петро Шраменко
|
|
Д Черевань
|
33. Установіть відповідність між уривком з твору та його жанром
Уривок з твору
|
Жанр твору
|
1 Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото.
|
А сатирична поема
|
2 «А пан глянув...
одвернувся..
Пізнав,
препоганий,
Пізнав тії
карі очі,
Чорні
бровенята...»
|
Б бурлескно-травестійна
поема
|
3 Ти знаєш, він який суціга,
Паливода і горлоріз;
По світу як іще побіга,
Чиїхсь багацько виллє сліз.
|
В філософсько-сатирична
пісня
|
4 Знаю, що смерть – як коса замашна,
Навіть царя не обійде вона.
Байдуже смерті, мужик то чи цар,-
Все пожере, як солому пожар.
|
Г ліричний вірш
|
|
Д соціально-побутова
поема
|
34. Установіть відповідність між уривком з твору та його
назвою
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1 Ой матінка плаче.
Поки жити буде;
А сестриця плаче.
Поки не забуде;
А миленька плаче.
Поки його бачить.
|
А «Чи не той то
хміль»
|
2 Вони, ж його не
стріляли
І на чверті не рубали,
Тільки з
його, молодого,
Живцем серце
взяли.
|
Б «Ой летіла стріла»
|
3 Не по однім ляшку
Заплакали діти.
Ген, там річка,
Через річку глиця –
Не по однім ляшку
Зосталась вдовиця...
|
В «Ой Морозе,
Морозенку»
|
4 – Яка ж бо то, мій синочку,
Година настала,
Щоб чужая дитиночка
За рідную стала?
|
Г «Віють вітри, віють
буйні»
|
|
Д «Засвіт встали
козаченьки»
|
35. Установіть відповідність між уривком з пісні та її
видом
Уривок з пісні
|
Вид пісні
|
1 Посеpединi пан
хоpунжий
Пiд ним
кониченько,
пiд ним
воpоненький сильно дужий
Гей долиною гей широкою сильно дужий.
|
А календарно-обрядова
пісня
|
2 Чи не той то
хміль,
Що коло
тичин в’ється?
Ой, той то
Хмельницький,
Що з ляхами
б’ється.
|
Б історична пісня
|
3 До межі, женчики, до межі,
Бо мої пиріжечки у діжі.
До краю, женчики, до краю,
То я вам пиріжечка покраю.
|
В родинно-побутова
пісня
|
4 Пісня та мила, пісня та люба,
Все про кохання, все про любов.
Як ми любились та й розійшлися,
Тепер навіки зійшлися знов.
|
Г суспільно-побутова
пісня
|
|
Д балада
|
36. Установіть відповідність між перифразами та
письменниками
Перифраза на письменника
|
Письменник
|
1 Коперник
українського слова
|
А Григорій Сковорода
|
2 український Сократ
|
Б Тарас Шевченко
|
3 Пророк України
|
В Іван Франко
|
4 автор першого
історичного роману
|
Г Іван Котляревський
|
|
Д Пантелеймон Куліш
|
37. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 – …Бач,
возний – так і бундючиться, що помазався паном. Юриста завзятий і хапун
такий, що з рідного батька злупить.
|
А Микола
|
2 – Батьки
наші казали нам: шкідного і непотрібного члена громади, розбійника, конокрада
або постороннього, що без волі громади забирав би громадські землі, з родиною
такого прогнати з границь громадських, а дім його розвалити і зрівняти з
землею.
|
Б Петро
|
3 – На комедії
одні виходять – поговорять, поговорять
та й підуть; другі ж вийдуть те ж роблять; деколи під музику співають,
сміються, плачуть, лаються…
|
В Яким Сомко
|
4 – Зложити до купи обидва береги Дніпрові, щоб
обидва… приклонились під одну булаву! Виженем недоляшка (Тетерю) з України,
одтиснем ляхів до самої Случі – і буде велика одностайна Україна.
|
Г Захар Беркут
|
|
Д Макогоненко
|
38. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 – Один брат,
один світ
світлий – ти, Ігорю!
Обидва ми
Святославичі!
Сідлай, брате,
свої бистрії коні,
а мої вже
готові,
осідлані під
Курськом, попереду.
|
А Максим
|
2 – Доля звичайно тих найвище підносить,
кого думає найнижче зіпхнути.
|
Б Захар Беркут
|
3 – Возний – пан,
чиновний і багатий, а я не маю нічого. Вам із матір’ю треба подпори і защити,
а я через себе ворогів вам прибавлю, а не помощ подам.
|
В Ігор
|
4 – Браття і дружино!
Лучче ж би
потятим бути,
аніж полоненим
бути…
|
Г Петро
|
|
Д Всеволод
|
39. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 Хоч і тяжко голові без плечей –
Зле й тілу без
голови,
Руській землі – без князя Ігоря.
|
А Низ
|
2 – Батьки і браття! Нинішня наша побіда –
велике діло для нас. Чим ми побідили? Чи нашим оружжям тілько? Ні. Чи нашою
хитрістю тілько? Ні. Ми побідили нашим громадським ладом, нашою згодою і
дружністю.
|
Б Захар Беркут
|
3 – У цю ніч з
вечора одягали мене, – рече, – чорним
покривалом на кроваті тисовій, черпали мені сине вино з горем змішане, сипали
мені з порожніх сайдаків степовиків поганих
великий жемчуг на лоно
і ніжили мене.
|
В Святослав
|
4 – Росту, як при шляху горох;
Без нені, без отця дитина,
Еней отець, а неня – Бог...
Іду хоть за чужу отчизну
|
Г Евріал
|
|
Д Боян
|
40. Установіть відповідність між назвою твору та ключовими словами до нього
Назва твору
|
Ключові слова
|
1 «Слово про похід
Ігорів»
|
А 2 дії, малоросійська опера
|
2 «Бджола і Шершень»
|
Б події від створення світу до часів Нестора Літописця
|
3 «Повість минулих літ»
|
В життєвий ідеал – чисте сумління; збірка «Сад
божественних пісень»
|
4 «Всякому місту –
звичай і права…»
|
Г збірка «Байки харківські», алегорія, сила
|
|
Д заклик руських князів до єднання для спільної боротьби
проти зовнішніх ворогів
Відповіді надіслати до 18.05.2020. Щасти!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар