05.05.2020
11 клас
Українська література
Драма О.Ірванця" Маленька п’єса про зраду для однієї актриси". С.Андрухович"Фелікс Австрія"
https://www.youtube.com/watch?v=EXR_OIMm23o
https://www.youtube.com/watch?v=b0fvBnSsTpg
2.Опрацювати стор.314- 316
3. Прочитати драму О.Ірванця" Маленька п’єса про зраду для однієї актриси"(можна скорочено).
Прочитати роман С.Андрухович"Фелікс Австрія"(можна скорочено).
3. Виконати тестові завдання.
Тестові завдання формату ЗНО ЛІРИКА
ВАРІАНТ 1
1. Установіть
відповідність між назвами творів та їх авторами
Назва твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 «Страшні слова, коли вони мовчать…»
|
А Дмитро Павличко
|
2 «Contra spem spero!»
|
Б Леся Українка
|
3 «Два кольори»
|
В Андрій Малишко
|
4 «Пісня про рушник»
|
Г Павло Тичина
|
|
Д Ліна Костенко
|
2. Установіть
відповідність між назвами творів та їх авторами
Назва твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 «Всякому місту – звичай і права…»
|
А Богдан Ігор-Антонич
|
2 «Заповіт»
|
Б Євген Маланюк
|
3 «Уривок з поеми»
|
В Григорій Сковорода
|
4 «Різдво»
|
Г Максим Рильський
|
|
Д Тарас Шевченко
|
3. Установіть
відповідність між назвами творів та їх авторами
Назва твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 «Кавказ»
|
А Тарас Шевченко
|
2 «Блакитна Панна»
|
Б Максим Рильський
|
3 «У теплі дні збирання винограду…»
|
В Василь Симоненко
|
4 «О панно Інно…»
|
Г Павло Тичина
|
|
Д Микола Вороний
|
4. Установіть
відповідність між назвами творів та їх авторами
Назва твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 «Чари ночі»
|
А Микола Вороний
|
2 «Катерина»
|
Б Володимир Сосюра
|
3 «Пам’яті тридцяти»
|
В Павло Тичина
|
4 «Любіть Україну!»
|
Г Олександр Олесь
|
|
Д Тарас Шевченко
|
5. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми назвами
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1 О слово! Будь мечем моїм!
Ні, сонцем
стань! вгорі спинися,
Осяй мій
край і розлетися
Дощами
судними над ним.
|
А «У теплі дні
збирання винограду»
|
2 І він спитав: – Яку б найти
принаду,
Щоб
привернуть тебе до рук моїх?
Вона ж йому:
– Світи щодня лампаду
Кіпріді
добрій. – Підняла батіг…
|
Б «Чого являєшся мені у сні?...»
|
3 Ви знаєте, як
сплять старі гаї? —
Вони все
бачать крізь тумани.
Ось місяць,
зорі, солов'ї...
«Я твій»,—
десь чують дідугани.
А солов'ї!..
|
В «Чари ночі»
|
4 В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по
вулиці – минаєш,
Вклонюся –
навіть не зирнеш
І головою не
кивнеш…
|
Г «О слово рідне! Орле скутий»
|
|
Д «Ви знаєте, як липа
шелестить…»
|
6. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми назвами
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1 Україно! Ти для
мене диво!
І нехай
пливе за роком рік,
Буду, мамо
горда і вродлива,
З тебе
дивуватися повік...
|
А «Contra spem spero!»
|
2 Що є свобода? Добро в ній якеє? Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не
злотне: зрівнявши все злото,
Проти
свободи воно лиш болото.
|
Б «Задивляюсь у твої зіниці…»
|
3 Я на вбогім сумнім
перелозі
Буду сіять
барвисті квітки,
Буду сіять
квітки на морозі,
Буду лить на
них сльози гіркі..
|
В «Господи, гніву пречистого…»
|
4 На кого посміла знятись
Зрадника
рука?
Квітне
сонце, грає вітер
І
Дніпро-ріка...
|
Г«De libertate»
|
|
Д «Пам’яті тридцяти»
|
7. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми назвами
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1
Мене водило в безвiстi життя,
Та я вертався на свої пороги.
Переплелись, як мамине шиття,
Щасливi i сумнi мої, щасливi i сумнi мої
дороги.
|
А «Пам’яті тридцяти»
|
2 І уже в душі моїй
В сяйві мрій
В’ються
хмелем арабески,
Миготять
камеї, фрески,
Гомонять-бринять
пісні
Голосні
І
сплітаються в гротески.
|
Б «Пісня про рушник»
|
3 Вмерли в Новім Заповіті
З славою святих. —
На Аскольдовій могилі
Поховали їх.
|
В «Два кольори»
|
4 Знаю, що смерть — як коса замашна,
Навіть царя
не обійде вона.
Байдуже
смерті, мужик то чи цар,-
Все пожере,
як солому пожар.
|
Г «Всякому місту – звичай і права»
|
|
Д «Блакитна Панна»
|
8. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми назвами
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1
І мене в сім’ї великій,
В сім’ї вольній,
новій,
Не забудьте пом’янути
Незлим тихим словом.
|
А «Ти знаєш, що ти – людина?»
|
2 Як не калічила Москва,
Не спокушав
її розгон той —
Та враз
підвівсь, і запалав,
І з серця
кров'ю крикнув Гонта.
|
Б «Чари ночі»
|
3 Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі.
|
В «Заповіт»
|
4 Сміються, плачуть солов'ї
І б’ють
піснями в груди:
"Цілуй,
цілуй, цілуй її, —
Знов
молодість не буде
|
Г «Ви знаєте, як липа шелестить…»
|
|
Д «Уривок з поеми»
|
9. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми авторами
Уривок з твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 Який докір, яке
страждання,
Яке
несповнене бажання
На них, мов
зарево червоне,
Займається і
знову тоне
У тьмі?
|
А Олександр Олесь
|
2 О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір
блакитнооких,
Шовковий
спів степів широких,
Дніпра між
ними левій рев...
|
Б Леся Українка
|
3 У теплі дні збирання винограду
Її він
стрів. На мулах нешвидких
Вона
верталась із ясного саду,
Ясна, як
сад, і радісна, як сміх.
|
В Василь Стус
|
4 Ні, я хочу крізь сльози сміятись,
Серед лиха
співати пісні,
Без надії
таки сподіватись,
Жити хочу!
Геть, думи сумні
|
Г Іван Франко
|
|
Д Максим Рильський
|
10. Установіть відповідність між уривками з художніх
творів та їхніми авторами
Уривок з твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 А вона, як мрія сну
Чарівна,
Сяє вродою
святою,
Неземною
чистотою,
Сміючись на
пелюстках,
На квітках
Променистою
росою.
|
А Павло Тичина
|
2 Як я малим збирався навеснi
Пiти у свiт
незнаними шляхами,-
Сорочку мати
вишила менi червоними i чорними,
Червоними i
чорними нитками.
|
Б Андрій Малишко
|
3 Ви знаєте, як липа
шелестить
У місячні весняні
ночі? —
Кохана
спить, кохана спить,
Піди збуди,
цілуй їй очі,
Кохана
спить…
|
В Микола Вороний
|
4 Одійдіте, недруги
лукаві!
Друзі,
зачекайте на путі!
Маю я святе
синівське право
З матір’ю
побуть на самоті.
|
Г Дмитро Павличко
|
|
Д Василь Симоненко
|
11. Установіть
відповідність між уривками з художніх творів та їхніми авторами
Уривок з твору
|
Автор (авторка) твору
|
1 Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя –
єдина,
Очі твої –
одні.
|
А Павло Тичина
|
2 Херсонські прерії — мов Січ,
А кобзарем —
херсонський вітер,
І рідним був
одразу клич:
— Вставайте!
Кайдани порвіте!
|
Б Тарас Шевченко
|
3 На кого завзявся Каїн
Боже,
покарай!
Понад все
вони любили
Свій коханий
край.
|
В Євген Маланюк
|
4 Як умру, то поховайте
Мене на
могилі
Серед степу
широкого
На Вкраїні
милій…
|
Г Василь Симоненко
|
|
Д Василь Стус
|
12. Установіть відповідність між рядками того самого
твору
Поетичні рядки
|
Поетичні рядки
|
1 В житті ти мною згордувала,
Моє ти серце
надірвала,
Із нього
визвала одні
Оті ридання
голосні –
Пісні.
|
А О слово! Будь мечем моїм!
Ні, сонцем
стань! вгорі спинися,
Осяй мій
край і розлетися
Дощами
судними над ним.
|
2 О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір
блакитнооких,
Шовковий
спів степів широких,
Дніпра між
ними левій рев...
|
Б І він потягся, як дитина, радо
І мовив: —
Добре бути молодим
У теплі дні
збирання винограду
|
3 Гукнула свіжо й
весело на мулів,
І чутно уші
правий з них прищулив,
І знявся
пил, немов рожевий дим.
|
В Так най те серце, що в турботі,
Неначе перла
у болоті,
Марніє,
в’яне, засиха, –
Хоч в сні на
вид твій оживає…
|
4 Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні
весняні ночі? —
Кохана
спить, кохана спить,
Піди збуди,
цілуй їй очі,
Кохана
спить...
|
Г Ось місяць,
зорі, солов'ї...
«Я твій», –
десь чують дідугани.
А солов’ї!..
Та ви вже
знаєте, як сплять гаї!
|
|
Д Хай палають хмари бурякові,
Хай сичать
образи — все одно
Я проллюся
крапелькою крові
На твоє
священне знамено.
|
13. Установіть
відповідність між рядками того самого твору
Поетичні рядки
|
Поетичні рядки
|
1 Україно, ти моя
молитва,
Ти моя
розпука вікова...
Гримотить
над світом люта битва
За твоє
життя, твої права.
|
А В довгу, темную нічку невидну
Не стулю ні
на хвильку очей —
Все шукатиму
зірку провідну,
Ясну
владарку темних ночей.
|
2 Що є свобода? Добро в ній якеє? Кажуть, неначе воно золотеє?
Ні ж бо, не
злотне: зрівнявши все злото,
Проти
свободи воно лиш болото.
|
Б Менi вiйнула в очi сивина,
Та я нiчого
не везу додому,
Лиш
згорточок старого полотна
I вишите моє
життя, і вишите моє життя на ньому.
|
3 Я на
гору круту крем’яную
Буду камінь важкий підіймать І, несучи вагу ту страшную, Буду пісню веселу співать. |
В Господи, гніву пречистого
Благаю – не
май за зле.
Де не
стоятиму — вистою.
|
4 Два кольори мої, два кольори,
Оба на
полотнi, в душi моїй оба,
Два кольори
мої, два кольори:
Червоне - то
любов, а чорне - то журба.
|
Г Ради тебе перли
в душу сію,
Ради тебе
мислю і творю...
Хай мовчать
Америки й Росії,
Коли я з
тобою говорю.
|
|
Д О, якби в дурні мені не пошитись,
Щоб без
свободи не міг я лишитись.
Слава навіки
буде з тобою, Вольності отче, Богдане-герою!
|
14. Установіть
відповідність між рядками того самого твору
Поетичні рядки
|
Поетичні рядки
|
1 Той безперервно
стягає поля,
Сей
іноземних заводить телят.
Ті на
ловецтво готують собак,
В сих дім,
як вулик, гуде від гуляк.
|
А Більше тебе не
буде.
Завтра на
цій землі
Інші
ходитимуть люди,
Інші
кохатимуть люди –
Добрі,
ласкаві й злі.
|
2 Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про
це чи ні?
Усмішка твоя
– єдина,
Мука твоя –
єдина,
Очі твої –
одні.
|
Б Чия залізна голова
І з-під катівської сокири Жбурляла в чернь такі слова, Що їй мороз ішов за шкіру. |
3 Поховайте
та вставайте,
Кайдани порвіте
І вражою злою кров’ю
Волю окропіте.
|
В Все повторялось: і краса, й потворність.
Усе було: асфальти й спориші. Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі. |
4 Страшні слова, коли вони мовчать,
коли вони
зненацька причаїлись,
коли не
знаєш, з чого їх почать,
бо всі слова
були уже чиїмись.
|
Г І мене в сім’ї
великій,
В сім’ї
вольній, новій,
Не забудьте
пом’янути
Незлим тихим
словом.
|
|
Д Я ж у полоні нав’язливих дум:
Лише одне непокоїть мій ум. |
15. Установіть
відповідність між творами одного автора
Поетичні рядки
|
Поетичні рядки
|
1 Вмерли в Новім Заповіті
З славою
святих.
На
Аскольдовій Могилі
Поховали їх.
|
А О, якби в дурні мені не пошитись,
Щоб без свободи не міг я лишитись.
Слава навіки буде з тобою,
Вольності отче, Богдане-герою!
|
2 Панські Петро для чинів тре кутки,
Федір-купець
обдурити прудкий,
Той зводить
дім свій на модний манір,
Інший
гендлює, візьми перевір!
|
Б Ви знаєте, як липа шелестить
У місячні весняні ночі? — Кохана спить, кохана спить, Піди збуди, цілуй їй очі, Кохана спить... |
3 Більше тебе не буде.
Завтра на
цій землі
Інші
ходитимуть люди,
Інші
кохатимуть люди –
Добрі,
ласкаві й злі.
|
В О слово рідне! Шум дерев!
Музика зір
блакитнооких,
Шовковий
спів степів широких,
Дніпра між
ними левій рев..
|
4 Поглянь, уся земля тремтить
В палких обіймах ночі,
Лист квітці рвійно шелестить,
Траві струмок воркоче.
|
Г Можеш вибирати друзів і дружину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
|
|
Д Гукнула свіжо й весело на мулів,
І чутно уші
правий з них прищулив,
І знявся
пил, немов рожевий дим.
|
16. Установіть
відповідність між мотивом художнього
твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 страждання через нерозділене кохання
|
А «О слово рідне! Орле скутий»
|
2 заклик до збереження рідної мови
|
Б «У теплі дні
збирання винограду»
|
3 гімн життю та молодості
|
В «Блакитна Панна»
|
4 гармонія світу в єдності природи й почуттів закоханої
людини
|
Г «Ви знаєте, як липа шелестить…»
|
|
Д «Чого являєшся мені у сні?...»
|
17. Установіть
відповідність між мотивом художнього
твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 заперечення тужливих настроїв; оптимізм за будь-яких
життєвих ситуацій
|
А «Задивляюсь у твої зіниці…»
|
2 синівська любов до України-матері
|
Б «Пам’яті тридцяти»
|
3 воля – найцінніше багатство
|
В «Уривок з поеми»
|
4 самопожертва молодих патріотів заради Батьківщини
|
Г «De libertate»
|
|
Д «Contra spem spero!»
|
18. Установіть
відповідність між мотивом художнього
твору та його назвою
Мотив твору
|
Назва твору
|
1 дорога життя; синівська й материнська любов
|
А «Блакитна Панна»
|
2 возвеличення краси природи; єдність її з мистецтвом
|
Б «Всякому місту звичай і права…»
|
3 викриття суспільних вад
|
В «Чари ночі»
|
4 неповторність кожної людської особистості
|
Г «Два кольори»
|
|
Д «Ти знаєш, що ти – людина?»
|
19. Установіть
відповідність між жанром та назвою твору
Жанр твору
|
Назва твору
|
1 пісня
|
А «Лебеді материнства»
|
2 ліричний вірш, що став народною піснею у формі колискової
|
Б «Всякому місту – звичай і права»
|
3 філософсько-сатирична пісня
|
В «De libertate»
|
4 ліричний вірш
|
Г «Пісня про рушник»
|
|
Д «Чари ночі»
|
20. Установіть
відповідність між жанром та назвою твору
Жанр твору
|
Назва твору
|
1 сатирична поема
|
А «Ти знаєш, що ти – людина?»
|
2 ліричний вірш
|
Б «Господи, гніву пречистого»
|
3 вірш-медитація
|
В «Два кольори»
|
4 балада
|
Г «Балада про соняшник»
|
|
Д «Кавказ»
|
21. Установіть
відповідність між жанром та назвою твору
Жанр твору
|
Назва твору
|
1 поема-послання
|
А «Два кольори»
|
2 романс
|
Б «Чари ночі»
|
3 ліричний вірш
|
В «Уривок з поеми»
|
4 пісня
|
Г «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
|
|
Д «Катерина»
|
22. Установіть
відповідність між видом лірики та назвою
твору
Вид лірики
|
Назва твору
|
1 інтимна (любовна)
|
А «У теплі дні збирання винограду…»
|
2 філософська й інтимна
|
Б «Блакитна Панна»
|
3 патріотична
|
В «Різдво»
|
4 філософська
|
Г «Чари ночі»
|
|
Д «Любіть Україну!»
|
23. Установіть
відповідність між художнім образом і твором
Художні образи
|
Назва твору
|
1 мули, виноград, лампади, Кіпріда
|
А «Страшні слова, коли вони мовчать…»
|
2 асфальти, спориші
|
Б «Ви знаєте, як липа шелестить?...»
|
3 солов’ї, Фауст, зорі
|
В «Чари ночі»
|
4 гора, камінь, квітки
|
Г «У теплі дні
збирання винограду»
|
|
Д «Contra spem spero!»
|
24. Установіть
відповідність між художнім образом і твором
Художні образи
|
Назва твору
|
1 вікно, сніги, зимовий вечір, тиша
|
А «Балада про соняшник»
|
2 туман, лебеді, верби, тополі
|
Б «Уривок з поеми»
|
3 соняшник, сонце
|
В «Лебеді материнства»
|
4 Мазепа, Хмельницький, Гонта, Залізняк
|
Г «У теплі дні
збирання винограду…»
|
|
Д «О панно Інно…»
|
25. Установіть
відповідність між художнім напрямом та назвою твору
Художній напрям
|
Назва твору
|
1 бароко
|
А «De libertate»
|
2 реалізм
|
Б «Contra spem spero!”
|
3 романтизм
|
В «Кавказ»
|
4 неоромантизм
|
Г «Катерина»
|
|
Д «Чари ночі»
|
Немає коментарів:
Дописати коментар