неділя, 24 травня 2020 р.

11 клас, українська література

25.05.2020
11 клас
Українська література
Підготовка до ЗНО-ДПА

1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=slQIlz3KnqI

https://www.youtube.com/watch?v=EenoPxT_c3Q

Виконати тестові завдання.

                                                                               ВАРІАНТ 2
1. Житія перших українських святих християнської церкви – Ольги, Володимира, Антонія та  Феодосія Печерських, Бориса й Гліба – представлені у творі
А «Повість минулих літ»
Б «Слово про похід Ігорів»
В «De libertate»
Г «Кавказ»
Д «Чорна рада»
2. На Чорному морі відбувалися події у творі
А «Ой летіла стріла»
Б «Ой Морозе, Морозенку»
В «Дума про Марусю Богуславку»
Г «Чи не той то хміль»
Д «Віють вітри, віють буйні»
3. Перша перемога козаків над поляками під Жовтими Водами в 1648 році оспівується у творі
А «Ой летіла стріла»
Б «Ой Морозе, Морозенку»
В «Дума про Марусю Богуславку»
Г «Чи не той то хміль»
Д «Віють вітри, віють буйні»
4. Заклик руських князів до єднання в боротьбі проти ворогів Руської землі звучить у
А соціально-побутовій поемі
Б історичному романі
В сатиричній поемі
Г героїчній поемі
Д історичній повісті
5. Пісню «Всякому місту – звичай і права…» використав у своєму творі
А Іван Франко
Б Пантелеймон Куліш
В Тарас Шевченко
Г Маруся Чурай
Д Іван Котляревський
6. «Шлях до щастя лежить через самопізнання своїх здібностей і нахилів до певного виду діяльності», – стверджує автор твору
А «Чорна Рада»
Б «Кавказ»
В «Захар Беркут»
Г «Бджола та Шершень»
Д «Енеїда»
7. Прочитайте рядки з твору
Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє.
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши
все злото,
Проти свободи воно лиш болото».
Ці слова промовляє герой
А ліричного вірша
Б історичного роману
В героїчної поеми
Г історичної повісті
Д балади
8. Енциклопедією українського життя XVIII століття називають твір, який має ознаки
А романтизму
Б класицизму
В реалізму
Г бароко
Д сентименталізму
9. На ілюстрації зображено героїв твору, у якому порушуються всі названі проблеми, ОКРІМ
А соціальної нерівності
Б патріотизму народних мас
В людяності і моральної нікчемності
Г людини та природи
Д любові і ненависті

10. Ознаки ліро-епосу мають обидва твори в рядку
А «Чорна рада» та «Кавказ»
Б «Катерина» та «Всякому місту – звичай і права…»
В «Енеїда» та «Ой летіла стріла»
Г «Енеїда» та «Захар Беркут»                        
Д «Дума про Марусю Богуславку» та «Заповіт»
11. Поєднання ознак класицизму, сентименталізму та просвітительського реалізму наявні у творі
А «Енеїда»
Б «Кавказ»
В «Бджола та Шершень»
Г «Наталка Полтавка»     
Д «Слово про похід Ігорів»
12. На світлині зображено автора твору, у якому
А возвеличується свобода як найбільша суспільна цінність
Б зображено життя й побут українських селян на початку XIX століття
В змальовано життя селян в Україні, життя каторжників у Сибіру й Петербурзі
Г античні герої «перевдягнені» в українське вбрання, перенесені в історичні умови українського життя
Д розповідь про волелюбний народ Руської землі, який боронив свою батьківщину від монгольської навали


13. «Борітеся – поборете!» – основна думка твору, у якому автор
А у символічному образі Прометея показав незламність народів Кавказу
Б засудив негативні соціальні явища українського суспільства кінця XVIII століття
В у ролі оповідача розповів про «напричуд дивний» сон
Г розповів про запеклу боротьбу між кількома претендентами на посаду гетьмана
Д описує події 1241 року
14. На ілюстрації зображено портрет людини, якій присвячено твір
А «Кавказ»
Б «Катерина»
В «Енеїда»
Г «Наталка Полтавка»
Д «І мертвим, і живим, і ненародженим…»


15. Викладення історичних подій у  їх часовій послідовності – ознака твору
А «Катерина»
Б «Чорна рада»
В «Наталка Полтавка»
Г «Енеїда»
Д «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
16. Прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати розбрат і безлад серед козацтва – композиційний елемент
А експозиція
Б зав’язка
В розвиток дії
Г кульмінація
Д розв’язка
17. Ознаки одного літературного роду мають обидва твори в рядку
А «Заповіт» та «Чорна рада»
Б «Чорна рада» та «Захар Беркут» 
В «Ой летіла стріла» та «Захар Беркут»
Г «Кавказ» та «Бджола та Шершень»
Д «Наталка Полтавка» та «Енеїда»
18. На ілюстрації зображено предмет, за який точилася боротьба у творі, який має ознаки
А реалізму
Б романтизму
В класицизму
Г сентименталізму
Д бароко

19. Напад монголо-татар та кохання між героями – основні сюжетні лінії твору
А «Захар Беркут»
Б «Чорна рада»
В «Кавказ»
Г «Енеїда»
Д «Дума про Марусю Богуславку»
20. Інтуїтивно-почуттєве світосприйняття, увага до внутрішнього світу людини, неприйняття буденності, захоплення несвідомим, таємничим, фантастичним, ірраціональним, звернення до фольклору та національної міфології – основні ознаки
А бароко
Б реалізму
В романтизму
Г сентименталізму
Д класицизму 
21. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його жанром
Герой (героїня)
Жанр твору
1 Юнона
А героїчна поема
2 Ярославна
Б байка
3 Шершень
В історичний роман
4 Тугар Вовк
Г історична повість

Д бурлескно-травестійна поема
22. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
Герой (героїня)твору
1 Захар Беркут
А Евріал
2 полковник Шрам
Б Святослав
3 Ігор
В Яким Сомко
4 Низ
Г Возний

Д Мирослава
23. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «De lidertate»
А історичний роман
2 «Чорна рада»
Б дума
3 «Ой летіла стріла»
В пісня
4 «Віють вітри, віють буйні»
Г балада

Д ліричний вірш
24. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Сон («У всякого своя доля…»)»
А балада
2 «Наталка Полтавка»
Б пісня
3 «Дума про Марусю Богуславку»
В дума
4 «Засвіт встали козаченьки»
Г соціально-побутова драма

Д сатирична поема
25. Установіть відповідність між назвою твору та його жанром
Назва твору
Жанр твору
1 «Ой Морозе, Морозенку»
А соціально-побутова поема
2 «Катерина»
Б ліричний вірш
3 «І мертвим, і живим, і ненародженим…»
В байка
4 «Бджола та Шершень»
Г історична пісня

Д поема-послання
26. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
Автор твору
1 «Катерина»
А Іван Котляревський
2 «Захар Беркут»
Б Пантелеймон Куліш
3 «Наталка Полтавка»
В Григорій Сковорода
4 «Чорна рада»
Г Тарас Шевченко

Д Іван Франко
27. Установіть відповідність між уривком з твору та його назвою
Уривок з твору
Назва твору
1 Полетіла б я до тебе,
Та крилець не маю,
Щоб побачив,  як без тебе
З горя висихаю.
А «Цвіте терен, цвіте терен»
2 Очі мої, очі мої,
Що ви наробили?
Кого люди обминали,
Того полюбили.
Б «Ой у полі криниченька»
3 Ой ти, Царю, Царю, небесний Владарю,
Даруй літа щасливії цього дому господарю.
Даруй господарю, даруй господині,
Даруй літа щасливії нашій славній Україні.
В «Віють вітри, віють буйні»
4 Воли ревуть, води не п’ють,–
Бо в Крим доріженьку чують.
Ой бог знає та бог відає,
Де чумаченьки ночують.

Г «Щедрик, щедрик, щедрівочка»

Д «Нова радість стала»
28. Установіть відповідність між уривком з твору та його жанром
Уривок з твору
Жанр твору
1 Ой Морозе, Морозенку,
Ой да ти славний козаче!
За тобою, Морозенку,
Вся Вкраїна плаче!
За тобою, Морозенку,
Вся Вкраїна плаче!
А балада
2 Цвіте терен, цвіте терен,
А цвіт опадає.
Хто в любові не знається,
Той горя не знає.
Б історична пісня
3 Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
В суспільно-побутова пісня
4 Ой у полі криниченька,
З неї вода протікає.
Ой там чумак сірі воли пасе
Та з криниці напуває.
Г календарно-обрядова пісня

Д родинно-побутова пісня
29. Установіть відповідність між уривком та видом календарно-обрядової пісні
Уривок з твору
Вид календарно-обрядової пісні
1 Нова радість стала, яка не бувала,
Над вертепом звізда ясна світлом засіяла.
Де Христос родився, з Діви воплотився,
Як чоловік пеленами убого оповився.
А веснянка
2 Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
Б купальська
3 Ой пливи, віночку,
Тихо за водою
На щастя, на долю
Милому зі мною!
В колядка
4 Маяло житечко, маяло,
Поки на ниві стояло.
А тепер не буде маяти,
А буде в стодолі лежати.
Г щедрівка

Д жниварська
30. Установіть відповідність між темою твору та його персонажами
Тема твору
Персонажі твору
1 глузливе зображення панівного класу України XVІІІ століття з його паразитизмом, жорстокістю, хабарництвом, пияцтвом, соціальною й моральною нікчемністю
А Юнона та Венера
2 зображення загарбницької війни Російської імперії на Кавказі
Б Тетерваковський, Макогоненко
3 зображення життя й побуту українських селян на початку XІX століття; вірність у коханні людей із народу
В Маруся Богуславка, полонені козаки
4 оспівування суму за вбитим стрілою вдовиним сином
Г народ Кавказу

Д мати, сестра, наречена
31. Установіть відповідність між ідеєю твору та його автором
Ідея твору
Автор
1 праця має стати для людини природною потребою й «найсолодшою поживою»
А Іван Котляревський

2 оспівування духовної величі людини з народу
Б Пантелеймон Куліш
3 возвеличення мужності та патріотизму мешканців Карпатської Русі; засудження підступності й зради
В Григорій Сковорода
4 утвердження думки про необхідність національної злагоди між українцями
Г Тарас Шевченко

Д Іван Франко
32. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 «…Високий огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже ступить чи заговорить, то справді по-гетьманські…»
А Тетерваковський
2 «…з рожденія расположен к добрим ділам: но, за недосужності по должності й другими клопотами, доселі ні одного не зділал…»
Б Юнона
3 «…Високий ростом, поважний поставою, строгий лицем, багатий досвідом життя й знанням людей та обставин, він був правдивим образом тих давніх патріархів, батьків і провідників цілого народу, про яких говорять нам тисячолітні пісні та перекази…»
В Захар Беркут
4 «Трудяща, дуже працьовита,
Весела, гарна, сановита,
Бідняжка – що була вдова…»
Г Яким Сомко

Д Дідона
33. Установіть відповідність між характеристикою персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
Літературний персонаж
1 «…Темний був на очі, а ходив без поводиря; у латаній свитині й без чобіт, а грошей носив повні кишені. Що ж він робив із тими грішми? Викупляв невольників із неволі…»
А Еней
2 «Прямий, як сосна величавий,
Бувалий, здатний, тертий, жвавий…»
Б Наталка Полтавка
3 «Золото не дівка! Кромі того, що красива, розумна, моторна й до всякого діла дотепна, – яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукодільниця…»
В Божий чоловік
4 «Чи заговорить, чи рукою поведе, чи піде по хаті – так усякому на душі мов сонечко світить…»
Г Максим Беркут

Д Леся Черевань
34. Установіть відповідність між назвою твору та ключовими словами до нього
Назва твору
Ключові слова
1 «Сон («У всякого своя доля…»)»
А 18 частин; дві сюжетні лінії (історична та любовна)
2 «Чорна рада»
Б шість частин; перший твір, написаний живою, народною мовою
3 «Енеїда»
В присвята другові Якову де Бальмену; монолог колонізатора, зверненого до горця
4 «Кавказ»
Г сцена «генерального мордобитія», вступ і три частини: зображення України, Сибіру й Петербурга

Д самогубство через кохання, покритка
35. Установіть відповідність між ім’я автора та ключовими словами до його твору
Автор
Ключові слова
1 Григорій Сковорода
А жорстока мораль щодо покритки
2 Іван Франко
Б у тексті 22 пісні (пронумеровано 19)
3 Іван Котляревський
В єдність, згуртованість народу –  запорука перемоги
4 Тарас Шевченко
Г княжа доба; заклик руських князів до єднання для спільної боротьби

Д уславлення Б. Хмельницького, який символізує волю
36. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1 – Могу лі – теє-то як його – без отсрочок, волокити, проторов і убитков получити во вечноє і потомственноє владініє тебе –  движимоє і недвижимоє імініє для души моєй – з правом владіти тобою спокійно, безпрекословно і по своєй волі – розпоряджатись?
А Максим
2  – Мені здається, що люди женяться для того, щоб завести хазяйство і сімейство, жити люб’язно і дружно, бути вірними до смерті і помагати одно другому.
Б Мирослава
3 – Що ж, – сказав він, – дурна звірюка той медвідь, самотою держиться. Якби вони зібрались докупи, то хто знає, чи й стадо вовків дало би їм раду
В Наталка
4 – А що ж то в мене нема сили? А що ж то я не владаю луком, ратищем і топором? Ану, нехай котрий-будь із твоїх поселенців спробує зо мною порівнятися,  – побачимо, хто дужчий!
Г Тетерваковський

Д Петро
37. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору та його реплікою
Репліка
Герой (героїня) твору
1 – Хоч і в путах, я все буду вольний чоловік. У мене пута на руках, а в тебе на душі!
А полковник Шрам
2 – Як треба рятувати Україну, байдуже менi i лiта, й рани. Обновиться яко орля юность моя. На коня, на коня! Нiчого гаятись!
Б Брюховецький
3Мабуть, сам лихий мені помагає… А лучче б нічого сього не було… Ой батьку Богдане! Ворог!.. І звідки нечистий утелющив мені ворога!.. А вже тепер шкода зупинятись… Вивернеться… добре, що поборов!
В Захар Беркут
4  – А так, ще питатися вашої громади! Менi князь дарував той лiс i тоту полонину, i менi нi в кого бiльше дозволятися.
Г Максим

Д Тугар Вовк
38. Установіть відповідність між перифразами та письменниками
Перифраза на письменника
Назва твору
1 Дівчина з легенди
А «Катерина»
2 Мандрівний філософ
Б «Захар Беркут»
3 Великий Каменяр
В «Енеїда»
4 Кобзар
Г «Бджола та Шершень»

Д «Засвіт встали козаченьки»
39. Установіть відповідність між висловлюванням про твір та його назвою
Висловлювання про твір
Назва твору
1 «… перша ластівка українського національного відродження»
А «Катерина»
2 «… засвідчив, що український народ має свою давню і гідну пошани історію, велику культуру»
Б «Наталка Полтавка»
3 «… праматір  українського народного театру»
В «Енеїда»
4 «…сміливий маніфест слова проти темного царства…»

Г «Чорна Рада»

Д «Сон («У всякого своя доля…»)
40. Установіть відповідність між ім’ям і прізвищем митця та висловлюванням про нього
Висловлювання про митця
Прізвище митця
1 «Невмирущий дух поета, як і раніше, витає над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній ниві живе насіння оновлення» (Павло Грабовський).
А Пантелеймон Куліш
2 «Його заслугою є те, що він не тільки створив перший роман, а й поставив його в контекст тогочасної світової літератури»
(В. Неділько).
Б Григорій Сковорода
3 «Влада не пустила його викладати у вищій школі, а він став учителем усього народу. Напрацювався за десятьох, а життя було дано лише одне, та й те недовге» (Т. Франко).
В Тарас Шевченко
4 «Його творчість була визначним явищем в українській культурі. Вона підготовляла шлях Котляревському, Квітці-Основ’яненку та іншим письменникам епохи становлення нової української літератури»
(О. Білецький).
Г Іван Франко

Д Іван Котляревський


Відповіді надіслати до 26.05.2020. Щасти!

Немає коментарів:

Дописати коментар

мова

12.06.2020 Українська мова 1.Виконати тести ВАРІАНТ 6 Завдання 1 – 10 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише   ОДИН ПР...