25.05.2020
11 клас
Українська література
Підготовка до ЗНО-ДПА
1.Переглянути відеоhttps://www.youtube.com/watch?v=slQIlz3KnqI
https://www.youtube.com/watch?v=EenoPxT_c3Q
Виконати тестові завдання.
ВАРІАНТ 2
1. Житія перших українських святих християнської церкви –
Ольги, Володимира, Антонія та Феодосія
Печерських, Бориса й Гліба – представлені у творі
А «Повість
минулих літ»
Б «Слово
про похід Ігорів»
В «De libertate»
Г «Кавказ»
Д «Чорна
рада»
2. На Чорному морі відбувалися події у творі
А «Ой
летіла стріла»
Б «Ой
Морозе, Морозенку»
В «Дума
про Марусю Богуславку»
Г «Чи
не той то хміль»
Д «Віють
вітри, віють буйні»
3. Перша перемога козаків над поляками під Жовтими Водами
в 1648 році оспівується у творі
А «Ой
летіла стріла»
Б «Ой
Морозе, Морозенку»
В «Дума
про Марусю Богуславку»
Г «Чи не той то хміль»
Д «Віють
вітри, віють буйні»
4. Заклик руських князів до
єднання в боротьбі проти ворогів Руської землі звучить у
А соціально-побутовій
поемі
Б історичному
романі
В сатиричній
поемі
Г героїчній
поемі
Д історичній
повісті
5. Пісню «Всякому місту – звичай
і права…» використав у своєму творі
А Іван
Франко
Б Пантелеймон
Куліш
В Тарас
Шевченко
Г Маруся
Чурай
Д Іван
Котляревський
6. «Шлях до щастя лежить через самопізнання своїх
здібностей і нахилів до певного виду діяльності», – стверджує автор твору
А «Чорна
Рада»
Б «Кавказ»
В «Захар
Беркут»
Г «Бджола
та Шершень»
Д «Енеїда»
7. Прочитайте рядки з твору
Що є свобода? Добро в ній якеє?
Кажуть, неначе воно золотеє.
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото».
Кажуть, неначе воно золотеє.
Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,
Проти свободи воно лиш болото».
Ці слова
промовляє герой
А ліричного вірша
Б історичного
роману
В героїчної
поеми
Г історичної
повісті
Д балади
8. Енциклопедією українського життя XVIII століття
називають твір, який має ознаки
А романтизму
Б класицизму
В реалізму
Г бароко
Д сентименталізму
А соціальної
нерівності
Б патріотизму
народних мас
В людяності
і моральної нікчемності
Г людини
та природи
Д любові
і ненависті
10. Ознаки ліро-епосу мають обидва твори в рядку
А «Чорна
рада» та «Кавказ»
Б «Катерина»
та «Всякому місту – звичай і права…»
В «Енеїда»
та «Ой летіла стріла»
Г «Енеїда»
та «Захар Беркут»
Д «Дума
про Марусю Богуславку» та «Заповіт»
11. Поєднання ознак класицизму, сентименталізму та
просвітительського реалізму наявні у творі
А «Енеїда»
Б «Кавказ»
В «Бджола
та Шершень»
Г «Наталка
Полтавка»
Д «Слово
про похід Ігорів»
А возвеличується
свобода як найбільша суспільна цінність
Б зображено
життя й побут українських селян на початку XIX століття
В змальовано
життя селян в Україні, життя каторжників у Сибіру й Петербурзі
Г античні
герої «перевдягнені» в українське вбрання, перенесені в історичні умови
українського життя
Д розповідь
про волелюбний народ Руської землі, який боронив свою батьківщину від
монгольської навали
13. «Борітеся – поборете!» –
основна думка твору, у якому автор
А у
символічному образі Прометея показав незламність народів Кавказу
Б засудив
негативні соціальні явища українського суспільства кінця XVIII століття
В у ролі
оповідача розповів про «напричуд дивний» сон
Г розповів
про запеклу боротьбу між кількома претендентами на посаду гетьмана
Д описує
події 1241 року
А «Кавказ»
Б «Катерина»
В «Енеїда»
Г «Наталка
Полтавка»
Д «І
мертвим, і живим, і ненародженим…»
15. Викладення
історичних подій у їх часовій
послідовності – ознака твору
А «Катерина»
Б «Чорна
рада»
В «Наталка
Полтавка»
Г «Енеїда»
Д «І
мертвим, і живим, і ненародженим…»
16. Прагнення Шрама підтримати на раді Я. Сомка, подолати
розбрат і безлад серед козацтва – композиційний елемент
А експозиція
Б зав’язка
В розвиток
дії
Г кульмінація
Д розв’язка
17. Ознаки одного літературного роду мають обидва твори в
рядку
А «Заповіт»
та «Чорна рада»
Б «Чорна
рада» та «Захар Беркут»
В «Ой
летіла стріла» та «Захар Беркут»
Г «Кавказ»
та «Бджола та Шершень»
Д «Наталка
Полтавка» та «Енеїда»
18. На ілюстрації зображено предмет, за який точилася
боротьба у творі, який має ознаки
Б романтизму
В класицизму
Г сентименталізму
Д бароко
19. Напад монголо-татар та кохання між героями – основні
сюжетні лінії твору
А «Захар
Беркут»
Б «Чорна
рада»
В «Кавказ»
Г «Енеїда»
Д «Дума
про Марусю Богуславку»
20.
Інтуїтивно-почуттєве світосприйняття, увага до внутрішнього світу людини,
неприйняття буденності, захоплення несвідомим, таємничим, фантастичним,
ірраціональним, звернення до фольклору та національної міфології – основні
ознаки
А бароко
Б реалізму
В романтизму
Г сентименталізму
Д класицизму
21. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його жанром
Герой (героїня)
|
Жанр твору
|
1 Юнона
|
А героїчна поема
|
2 Ярославна
|
Б байка
|
3 Шершень
|
В історичний роман
|
4 Тугар Вовк
|
Г історична повість
|
|
Д бурлескно-травестійна
поема
|
22. Установіть відповідність між героями одного твору
Герой (героїня)твору
|
Герой (героїня)твору
|
1 Захар Беркут
|
А Евріал
|
2 полковник Шрам
|
Б Святослав
|
3 Ігор
|
В Яким Сомко
|
4 Низ
|
Г Возний
|
|
Д Мирослава
|
23. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «De lidertate»
|
А історичний роман
|
2 «Чорна рада»
|
Б дума
|
3 «Ой летіла стріла»
|
В пісня
|
4 «Віють вітри, віють буйні»
|
Г балада
|
|
Д ліричний вірш
|
24. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Сон («У всякого
своя доля…»)»
|
А балада
|
2 «Наталка Полтавка»
|
Б пісня
|
3 «Дума про Марусю
Богуславку»
|
В дума
|
4 «Засвіт встали
козаченьки»
|
Г соціально-побутова
драма
|
|
Д сатирична поема
|
25. Установіть відповідність між назвою твору та його
жанром
Назва твору
|
Жанр твору
|
1 «Ой Морозе,
Морозенку»
|
А соціально-побутова
поема
|
2 «Катерина»
|
Б ліричний вірш
|
3 «І мертвим, і
живим, і ненародженим…»
|
В байка
|
4 «Бджола та Шершень»
|
Г історична пісня
|
|
Д поема-послання
|
26. Установіть відповідність між твором та його автором
Назва твору
|
Автор твору
|
1 «Катерина»
|
А Іван Котляревський
|
2 «Захар Беркут»
|
Б Пантелеймон Куліш
|
3 «Наталка Полтавка»
|
В Григорій Сковорода
|
4 «Чорна рада»
|
Г Тарас Шевченко
|
|
Д Іван Франко
|
27. Установіть відповідність між уривком з твору та його
назвою
Уривок з твору
|
Назва твору
|
1 Полетіла б я до тебе,
Та крилець не маю,
Щоб побачив, як
без тебе
З горя висихаю.
|
А «Цвіте терен, цвіте
терен»
|
2 Очі мої, очі
мої,
Що ви
наробили?
Кого люди
обминали,
Того
полюбили.
|
Б «Ой у полі
криниченька»
|
3 Ой ти, Царю, Царю, небесний Владарю,
Даруй літа щасливії цього дому господарю.
Даруй господарю, даруй господині,
Даруй літа щасливії нашій славній Україні.
|
В «Віють вітри, віють
буйні»
|
4 Воли ревуть, води не п’ють,–
Бо в Крим доріженьку чують.
Ой бог знає та бог відає,
Де чумаченьки ночують.
|
Г «Щедрик, щедрик,
щедрівочка»
|
|
Д «Нова радість
стала»
|
28. Установіть відповідність між уривком з твору та його
жанром
Уривок з твору
|
Жанр твору
|
1 Ой Морозе, Морозенку,
Ой да ти славний козаче!
За тобою, Морозенку,
Вся Вкраїна плаче!
За тобою, Морозенку,
Вся Вкраїна плаче!
|
А балада
|
2 Цвіте терен,
цвіте терен,
А цвіт
опадає.
Хто в любові
не знається,
Той горя не
знає.
|
Б історична пісня
|
3 Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
|
В суспільно-побутова
пісня
|
4 Ой у полі криниченька,
З неї вода протікає.
Ой там чумак сірі воли пасе
Та з криниці напуває.
|
Г календарно-обрядова
пісня
|
|
Д родинно-побутова
пісня
|
29. Установіть відповідність між уривком та видом
календарно-обрядової пісні
Уривок з твору
|
Вид календарно-обрядової пісні
|
1 Нова радість стала, яка не бувала,
Над вертепом звізда ясна світлом засіяла.
Де Христос родився, з Діви воплотився,
Як чоловік пеленами убого оповився.
|
А веснянка
|
2 Принесла я вам лiтечко,
Ще й запашненьке зiллячко,
Ще й зеленую травицю,
I холодную водицю.
|
Б купальська
|
3 Ой пливи,
віночку,
Тихо за водою
На щастя, на долю
Милому зі мною!
|
В колядка
|
4 Маяло житечко, маяло,
Поки на ниві стояло.
А тепер не буде маяти,
А буде в стодолі лежати.
|
Г щедрівка
|
|
Д жниварська
|
30. Установіть відповідність між темою твору та його персонажами
Тема твору
|
Персонажі твору
|
1 глузливе
зображення панівного класу України XVІІІ
століття з його паразитизмом, жорстокістю, хабарництвом, пияцтвом, соціальною
й моральною нікчемністю
|
А Юнона та Венера
|
2 зображення
загарбницької війни Російської імперії на Кавказі
|
Б Тетерваковський,
Макогоненко
|
3 зображення
життя й побуту українських селян на початку XІX
століття; вірність у коханні людей із народу
|
В Маруся Богуславка,
полонені козаки
|
4 оспівування суму за вбитим стрілою
вдовиним сином
|
Г народ Кавказу
|
|
Д мати, сестра,
наречена
|
31. Установіть відповідність між ідеєю твору та його
автором
Ідея твору
|
Автор
|
1 праця має стати
для людини природною потребою й «найсолодшою поживою»
|
А Іван Котляревський
|
2 оспівування
духовної величі людини з народу
|
Б Пантелеймон Куліш
|
3 возвеличення
мужності та патріотизму мешканців Карпатської Русі; засудження підступності й
зради
|
В Григорій Сковорода
|
4 утвердження
думки про необхідність національної злагоди між українцями
|
Г Тарас Шевченко
|
|
Д Іван Франко
|
32. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 «…Високий
огрядний собі пан, кругловидий, русявий; голова в кучерях, як у золотому
вінку; очі ясні, веселі, як зорі; і вже ступить чи заговорить, то справді
по-гетьманські…»
|
А Тетерваковський
|
2 «…з рожденія
расположен к добрим ділам: но, за недосужності по должності й другими
клопотами, доселі ні одного не зділал…»
|
Б Юнона
|
3 «…Високий ростом, поважний поставою, строгий лицем,
багатий досвідом життя й знанням людей та обставин, він був правдивим образом
тих давніх патріархів, батьків і провідників цілого народу, про яких говорять
нам тисячолітні пісні та перекази…»
|
В Захар Беркут
|
4 «Трудяща, дуже працьовита,
Весела, гарна, сановита,
Бідняжка – що була вдова…»
|
Г Яким Сомко
|
|
Д Дідона
|
33. Установіть відповідність між характеристикою
персонажа твору та його ім’ям
Характеристика персонажа твору
|
Літературний персонаж
|
1 «…Темний був на
очі, а ходив без поводиря; у латаній свитині й без чобіт, а грошей носив
повні кишені. Що ж він робив із тими грішми? Викупляв невольників із неволі…»
|
А Еней
|
2 «Прямий, як
сосна величавий,
Бувалий, здатний, тертий,
жвавий…»
|
Б Наталка Полтавка
|
3 «Золото
не дівка! Кромі того, що красива, розумна, моторна й до всякого діла дотепна,
– яке в неї добре серце, як вона поважає матір свою; шанує всіх старших себе;
яка трудяща, яка рукодільниця…»
|
В Божий чоловік
|
4 «Чи заговорить,
чи рукою поведе, чи піде по хаті – так усякому на душі мов сонечко світить…»
|
Г Максим Беркут
|
|
Д Леся Черевань
|
34. Установіть відповідність між назвою твору та
ключовими словами до нього
Назва твору
|
Ключові слова
|
1 «Сон («У всякого
своя доля…»)»
|
А 18 частин; дві сюжетні лінії (історична та любовна)
|
2 «Чорна рада»
|
Б шість частин; перший твір, написаний живою, народною
мовою
|
3 «Енеїда»
|
В присвята другові Якову де Бальмену; монолог
колонізатора, зверненого до горця
|
4 «Кавказ»
|
Г сцена «генерального мордобитія», вступ і три частини:
зображення України, Сибіру й Петербурга
|
|
Д самогубство через кохання, покритка
|
35. Установіть відповідність між ім’я автора та ключовими
словами до його твору
Автор
|
Ключові слова
|
1 Григорій Сковорода
|
А жорстока мораль щодо покритки
|
2 Іван Франко
|
Б у тексті 22 пісні (пронумеровано 19)
|
3 Іван Котляревський
|
В єдність, згуртованість народу – запорука перемоги
|
4 Тарас Шевченко
|
Г княжа доба; заклик руських князів до єднання для
спільної боротьби
|
|
Д уславлення Б. Хмельницького, який символізує волю
|
36. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 – Могу лі – теє-то як його – без отсрочок, волокити,
проторов і убитков получити во вечноє і потомственноє владініє тебе – движимоє і недвижимоє імініє для души моєй
– з правом владіти тобою спокійно, безпрекословно і по своєй волі –
розпоряджатись?
|
А Максим
|
2 –
Мені здається, що люди женяться для того, щоб завести хазяйство і сімейство,
жити люб’язно і дружно, бути вірними до смерті і помагати одно другому.
|
Б Мирослава
|
3 – Що ж, – сказав
він, – дурна
звірюка той медвідь, самотою держиться. Якби вони зібрались докупи, то хто
знає, чи й стадо вовків дало би їм раду
|
В Наталка
|
4 – А що ж то в мене нема сили? А що ж то я
не владаю луком, ратищем і топором? Ану, нехай котрий-будь із твоїх
поселенців спробує зо мною порівнятися,
– побачимо, хто дужчий!
|
Г Тетерваковський
|
|
Д Петро
|
37. Установіть відповідність між героєм (героїнею) твору
та його реплікою
Репліка
|
Герой (героїня) твору
|
1 – Хоч і в путах, я все буду вольний чоловік. У мене
пута на руках, а в тебе на душі!
|
А полковник Шрам
|
2 – Як треба рятувати Україну, байдуже менi
i лiта, й рани. Обновиться яко орля юность моя. На коня, на коня! Нiчого
гаятись!
|
Б Брюховецький
|
3 – Мабуть, сам
лихий мені помагає… А лучче б нічого сього не було… Ой батьку Богдане!
Ворог!.. І звідки нечистий утелющив мені ворога!.. А вже тепер шкода
зупинятись… Вивернеться… добре, що поборов!
|
В Захар Беркут
|
4 – А
так, ще питатися вашої громади! Менi князь дарував той лiс i тоту полонину, i
менi нi в кого бiльше дозволятися.
|
Г Максим
|
|
Д Тугар Вовк
|
38. Установіть відповідність між перифразами та письменниками
Перифраза на письменника
|
Назва твору
|
1 Дівчина з легенди
|
А «Катерина»
|
2 Мандрівний філософ
|
Б «Захар Беркут»
|
3 Великий Каменяр
|
В «Енеїда»
|
4 Кобзар
|
Г «Бджола та Шершень»
|
|
Д «Засвіт встали козаченьки»
|
39. Установіть відповідність між висловлюванням про твір
та його назвою
Висловлювання про твір
|
Назва твору
|
1 «… перша ластівка українського
національного відродження»
|
А «Катерина»
|
2 «… засвідчив, що український народ має
свою давню і гідну пошани історію, велику культуру»
|
Б «Наталка Полтавка»
|
3 «… праматір українського народного театру»
|
В «Енеїда»
|
4 «…сміливий маніфест слова проти темного
царства…»
|
Г «Чорна Рада»
|
|
Д «Сон («У всякого
своя доля…»)
|
40. Установіть відповідність між ім’ям і прізвищем митця
та висловлюванням про нього
Висловлювання про митця
|
Прізвище митця
|
1 «Невмирущий дух поета, як і раніше, витає
над рідною Україною, невмовкаюче роздається його віще слово і сіє на народній
ниві живе насіння оновлення» (Павло
Грабовський).
|
А Пантелеймон Куліш
|
2 «Його заслугою є те, що він не тільки
створив перший роман, а й поставив його в контекст тогочасної світової
літератури»
(В.
Неділько).
|
Б Григорій Сковорода
|
3 «Влада не
пустила його викладати у вищій школі, а він став учителем усього народу. Напрацювався
за десятьох, а життя було дано лише одне, та й те недовге» (Т. Франко).
|
В Тарас Шевченко
|
4 «Його творчість була визначним явищем в
українській культурі. Вона підготовляла шлях Котляревському,
Квітці-Основ’яненку та іншим письменникам епохи становлення нової української
літератури»
(О.
Білецький).
|
Г Іван Франко
|
|
Д Іван Котляревський
Відповіді надіслати до 26.05.2020. Щасти!
|
Немає коментарів:
Дописати коментар